مجتبى خالدى، سخنگوى سازمان اورژانس کشور گفت: به هموطنان توصیه مى شود که از سفرهای غیرضروری در نوروز 99 پرهیز کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: هموطنان با رعایت موارد بهداشتی،در منزل ماندن و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری در نوروز ٩٩ به سلامت خود و عزیزانشان اهمیت داده و بار سنگینی را از دوش پرسنل حوزه سلامت بردارند.

به گزارش سلام نو، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در مورد خدمات حوزه سلامت در مبارزه با ویروس کرونا گفت: چندین هفته است که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است و حوزه سلامت اعم از اورژانس پیش بیمارستانی، بهداشت و درمان از روز اول درگیر معالجه و انتقال بیماران مبتلا به بیماری کووید١٩ بودند و پرسنل اورژانس در خط اول مبارزه با کرونا بیشترین خطر ابتلا به این ویروس را دارند.

بنا بر اعلام وبدا، خالدی برای مقابله با ویروس کرونا به رعایت بهداشت فردی و فاصله امن با افراد اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی از قبیل استفاده از ماسک ، دستکش و مایع ضدعفونی برای دست ها و سطوح و همچنین رعایت فاصله یک و نیم تا ٢ متر با افرادی که دارای علائمی همانند سرماخوردگی ساده، تعریق زیاد و سرفه‌های پی‌در پی دارند، مهم‌ترین رکن برای مقابله با ویروس کرونا است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تمامی کادر درمان اعم از اورژانس پیش بیمارستانی و بهداشت، از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام قوا شبانه روز درگیر معالجه بیماران مبتلا به کووید١٩ هستند و یکی از نگرانی های حوزه سلامت بحث افزایش بیماران مبتلا به کرونا با توجه به آغاز سال جدید و رسوم دیرینه ایرانیان مبنی بر دید و بازدید روز های اول سال است.

وی افزود: به هموطنان توصیه می شود با رعایت موارد بهداشتی،در منزل ماندن و پرهیز از سفر های غیر ضروری در نوروز ٩٩ به سلامت خود و عزیزانشان اهمیت داده و بار سنگینی را از دوش پرسنل حوزه سلامت بردارند.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید