دومینیک راب در بیانیه‌ای اعلام کرد انگلیس از حمله آمریکا به پایگاه‌های مقاومت در عراق حمایت می‌کند.

به گزارش سلام نو، وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از حمله آمریکا به پایگاه‌های مقاومت در عراق حمایت کرد و آن را اقدامی سریع، قاطعانه و مناسب خواند.

«دومینیک راب» افزود: ما به همکاری با هم‌پیمانان خود ادامه می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم آنهایی که مسئول این اقدام بزدلانه هستند محکوم شوند.

وی مدعی شد که نیروهای انگلستان در کنار ائتلاف بین‌المللی در عراق مستقر هستند تا به اقدامات ضد تروریستی این کشور کمک کنند و اگر کسی آنها را آزار دهد باید انتظار پاسخ قوی باشد.

وزارت دفاع آمریکا بامداد روز جمعه نیز اعلام کرد که پنج مقر تسلیحاتی الحشد الشعبی عراق هدف عملیات نظامی قرار گرفته است.

بدنبال تجاوز هوایی آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در مناطق مختلف عراق، نیروهای امنیتی عراقی به صورت گسترده در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و در برخی از استان‌هایی که حملات ایالات متحده صورت گرفته است، مستقر شدند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی در آسمان "خان النخیله" منطقه واقع میان کربلا و نجف در جنوب عراق در حال پرواز هستند.

المیادین همچنین گزارش داد که حملات آمریکایی‌ها مقر فرماندهی عملیات الجزیره، الطبابه" والفارسیه در "جرف النصر" را هدف قرار داده است.

حمله جنگنده های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی دو روز پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت که در جریان آن چهار نظامی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید