رییس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا «سنتکام» اعلام کرد که روند تحقیقات درباره حملات راکتی به پایگاه آمریکا در عراق همچنان ادامه دارد.  

به گزارش سلام نو، ژنرال فرانک مکنزی با تایید کشته شدن دو سرباز آمریکایی و نیروی خدمه انگلیس در حملات راکتی به پایگاه امریکا در عراق به کنگره مدعی شد : احتمالا این حملات توسط نیروهای شبه نظامی شیعه صورت گرفته است.

مکنزی با حضور در جلسه کنگره گفت: گروه نظامی موسوم به "کاتب حزب الله" تنها گروه شناخته شده‌ای است که در این مقیاس سابقه حمله غیرمستقیم به نیروهای ائتلاف آمریکا در عراق داشته است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا هنوز رسما گروه یا کشور خاصی را مسئول این حمله اعلام نکرده است.

ژنرال مکنزی یک روز بعد از حملات راکتی به پایگاه تاجی آمریکا در توجیه ناکامی‌های پنتاگون در خاورمیانه گفت: فشار حداکثری آمریکا علیه تهران از جمله حضور بیش از ده هزار نیروی آمریکایی در خاورمیانه و تحریم‌های اقتصادی، یک نوع بازدارندگی سخت را برقرار کرده است.

پایگاه نظامی تاجی در نزدیکی بغداد روز چهارشنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت و در جریان این حمله یک سرباز، یک پیمانکار آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی کشته و ۱۲ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار یک پست توییتری، خبر حمله موشکی به پایگاه نظامی تاجی را تایید کرده و گفته است که آمریکا نسبت به این حمله سکوت نخواهد کرد.

همچنین گفته می‌شود که پمپئو با دومینیک راب، همتای بریتانیایی خود درباره حمله موشکی به پایگاه تاجی گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

پمپئو در پست توییتری خود نوشته است که او و دومینیک راب بر مجازات عاملان این حمله اتفاق نظر داشتیم.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید