مشاور رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که طالبان باید تضمین دهد که زندانیان آزاد شده از جنگ دست می کشند، در غیر این صورت، آنها را آزاد نمی کند.

به گزارش سلام نو، دولت افغانستان با صدور فرمان آزادی زندانیان طالبان اعلام کرده بود که زندانیان این گروه در صورتی آزاد می شوند که پس از رهایی به سنگرهای جنگ باز نگردند، این درحالی است که طالبان این خواسته دولت را رد کرد.

رسانه های افغانستان امروز پنجشنبه به نقل از منابع پاکستانی نوشتند که طالبان تضمینی نمی دهد که افراد آزاد شده نخواهند به سنگرهای نبرد باز گردند.

«فضل فضلی» مشاور رئیس جمهوری افغانستان امروز در صفحه فیس بوک خود نوشت که آزادی زندانیان طالبان مشروط است و چنانچه آنها این شرط ها را نپذیرند آزاد نخواهندشد.

فضلی افزود که طبق فرمان محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان آزادی همه 5 هزار زندانی طالبان به یکباره میسر نخواهد بود و حداقل چهار تا پنج ماه طول خواهد کشید.

به گفته وی، یکی از شرط های رهایی هزار و 500 زندانی طالبان این است که خشونت‌ها آنها همانند یک هفته گذشته، بصورت چشمگیر کاهش یابد تا مردم بتوانند آرامش را در کشور احساس کنند.

فضلی تأکید کرده است که اگر دولت افغانستان نتواند اطمینانی از جلوگیری از کشتار مردم داشته باشد، به هیچ وجه حاضر نیست زندانیان طالبان را آزاد کند.

رییس جمهور غنی سه شنبه شب گذشته فرمان آزادی هزار و 500 زندانی طالبان را صادر کرد و گفت که این زندانیان براساس سپری کردن مدت زندان و کهولت سن آزادی خواهند شد.

وی گفته بود که این زندانیان باید ضمانت دهند که دیگر به سنگرهای جنگ باز نمی گردند به همین دلیل طالبان گفته است که چنین ضمانتی نخواهد کرد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید