یک دختر جوان که به ویروس کرونا مبتلا شده و اکنون در بخش ISU یکی از بیمارستان های تهران است در خصوص علائم و واگیردار بودن این ویروس صحبتهایی را ارائه کرد.

حوادث رکنا: آیدا دختر جوانی است که به مبارزه کروناویروس رفته و در بخش ISU یکی از بیمارستان های تهران تحت نظر قرار دارد با توجه به شرایط رو بهبودی اش در تماس تصویری با الهام پاوه نژاد در خصوص علائم و واگیردار بودن این ویروس صحبت کرد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، دختر جوان در خصوص علائم کرونا ویروس گفت: با توجه به اینکه هر سال سرماخوردگی داشتم قبل از اینکه متوجه بیماری کروناویروس شوم یک هفته بود که تب داشتم و سرفه های خشک می کردم و فکر می کردم مثل همیشه سرماخوردگی گرفتم و یک قرص جوشان خلط آور می خوردم اما بعد از یک هفته تنگی نفس پیدا کردم و وضعیتم به حالی بود که من را روی ویلچر گذاشتند وحتی قدرت بلند کردن دستانم را نداشتم که به بیمارستان رساندند.

وی افزود: ویروس کرونا در این یک هفته باعث شده بود که اشتها به غذا نداشته باشم و بی حال و بیشتر اوقات خواب بودم. وقتی به بیمارستان رسیدم ابتدا از من آزمایش SPR گرفتند که 2 واحد عفونت در خونم وجود داشت و پس از آن آزمایش سی تی اسکن گرفتند و مشخص شد کروناویروس گرفتم و ریه هایم عفونت کرده است.

آیدا ادامه داد: پزشکان اعلام کردند که روزی که به بیمارستان منتقل شدند 10 درصد عفونت در ریه هایم وجود داشت و اگر یک روز دیرتر به بیمارستان می رفتم 50 درصد ریه هایم عفونت می گرفت.

وی در خصوص واگیردار بودن این بیماری گفت: من از کسی که این ویروس را گرفتم با توجه به سیستم ایمنی بدنش زیاد است مثل من کارش به بیمارستان کشیده نشد و با گذشت زمان دیگر علائم کروناویروس را ندارد اما من بخاطر اینکه بدنم ضعیف بود مرا به بیمارستان کشاند.

آیدا گفت: از مردم می خواهم که آب زیاد بخورند تا عفونت از بدنشان دفع شود و استرس زیاد باعث می شود سیستم ایمنی بدن پایین بیاید، استراحت ، آرامش و خوردن آب باعث می شود سیستم ایمنی بدنتان بیشتر شود.

اولین آزمایش سی تی اسکن و SPR است و بعد از آن از کیت ها استفاده می کنند و باید بگویم مردم نترسند، درست است 2 نفر از بیماران کرونایی در بخش ما در یک روز فوت کردند اما آنها سن بالا بودند و سیستم ایمنی بدنشان کم بوده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید