مهنوش صاحبدل رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه میوه‌ها و سبزیجات به دلیل داشتن منابع ویتامین C برای افزایش ایمنی بدن تاثیرگذارند گفت: با صرف میوه و سبزیجات، ایمنی بدن افزایش می‌یابد.

به گزارش سلام نو، مهنوش صاحبدل با اشاره به نحوه تغذیه افراد دارای علائم کروناویروس اظهار کرد: نوع تغذیه پیشگیرانه و تغذیه افراد دارای علامت ابتلا به کروناویروس تقریبا نزدیک به هم است.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمالا ماندگاری ویروس کرونا در دمای بالا کمتر است، این افراد حتماً باید مایعات گرم و سوپ رقیق و گرم مصرف کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت تعادل و تنوع در تغذیه، گفت: ۶ گروه اصلی غذایی یعنی نان و غلات، میوه‌ها و سبزیجات، شیر و لبنیات، گوشت و تخم مرغ،  حبوبات و مغز دانه‌ها باید روزانه مصرف شوند.

صاحبدل ادامه داد: توصیه اصلی ما، مصرف میوه‌ها و سبزیجات است البته میوه‌ها و سبزیجات قبل از مصرف باید به خوبی شسته شوند. همچنین در صورت مصرف آب‌میوه، باید آب‌میوه تازه و نه صنعتی مصرف شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: میوه‌ها و سبزیجات به دلیل دارا بودن منابع ویتامین C برای افزایش ایمنی بدن بسیار تاثیرگذار هستند و افراد دارای علامت کروناویروس می‌توانند با صرف میوه و سبزیجات، ایمنی بدنشان را افزایش دهند تا با این ویروس مقابله کنند.

وی افزود: منابع ویتامین A نیز بیشتر در میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی مانند هویج و کدو حلوایی وجود دارند که برای این بیماران توصیه می‌شوند.

صاحبدل با اشاره به تاثیر مصرف مکمل‌های ویتامین D برای افزایش سیستم ایمنی بدن، بیان کرد: مصرف منابع غذایی دارای ویتامین D توصیه می‌شود. همواره توصیه کرده‌ایم افراد بالای ۱۲ سال ماهانه یک مکمل ویتامین D ۵۰ هزار واحدی را مصرف کنند اما اکنون توصیه می‌شود افرادی که تاکنون ماهیانه یک ویتامین D ۵۰ هزار واحدی را مصرف می‌کردند به همین روال ادامه دهند اما کسانی که تاکنون قرص ویتامین دی مصرف نکرده‌اند باید به مدت چهار هفته، هفته‌ای یک ویتامین D ۵۰ هزار واحدی را مصرف کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان تصریح  کرد: افراد دارای علائم کروناویروس باید وعده‌های غذایی سبک و مقوی مصرف کنند زیرا اگر ریه آنها در معرض خطر باشد، با مصرف وعده غذایی سنگین به اعضای داخلی بدن فشار وارد می‌شود.

وی گفت: در صبحانه باید از منابع پروتئین‌دار مانند شیر، پنیر و تخم مرغ استفاده شود و حتما باید لبنیات بسته‌بندی و استریلیزه و پاستوریزه مصرف شود.

صاحبدل ادامه داد: همچنین در وعده‌های غذایی باید گوشت سفید و حبوبات مصرف شود زیرا برخی مواد معدنی که برای افزایش مقاومت بدن تاثیرگذار هستند در این گروه غذایی وجود دارند.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: بحثی که اکنون وجود دارد این است که ممکن است در این روزها، خشکبار و مغزها در فروشگاه‌ها در معرض عموم باشند و  شاید بیماری که آلوده به کروناویروس باشد به آنها دست زده باشد که در شرایط کنونی توصیه زیادی به مصرف مغزها نمی‌شود.

وی تاکید کرد: باید توجه شود که در این ایام از مصرف غذاهای کبابی پرهیز شود و باید غذاها خوب پخته شود.

صاحبدل بیان کرد: در کنار این مواد غذایی اقلامی مانند لیمو ترش، زنجبیل ، سیر و پیاز که دارای منابع ویتامین C هستند و در افزایش مقاومت بدن تاثیر گذارند، باید مصرف شوند.

وی گفت: مصرف روغن‌های گیاهی نیز توصیه می‌شود اما نباید در مصرف این روغن‌ها زیاده‌روی شود. افراد دارای علائم کروناویروس از خوردن فست فود و سرخ‌کردنی‌ها و آبمیوه‌های صنعتی نیز پرهیز کنند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید