۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 43821571

روزنامه الوطن نوشت در ادامه سقوط ارزش نفت در بازارهای جهانی، قیمت نفت کویت با سقوط ۱۵,۵۶ دلاری به ۳۴,۲۶ دلار رسید.

به گزارش سلام نو، یک منبع کویتی به نقل از شرکت نفت این کشور اعلام کرد که قیمت نفت کویت با سقوط ۱۵,۵۶ دلاری به ۳۴,۲۶ دلار رسید.

روزنامه کویتی الوطن روز سه شنبه با اعلام این خبر و در ادامه سقوط ارزش نفت در بازارهای جهانی گزارش داد که ارزش نفت کویت بار دیگر سقوط کرد و با کاهش قیمت ۵۶ر۱۵ دلار به ۲۶ر۳۴ در روز دوشنبه رسید در حالی که روز جمعه گذشته هر بشکه با قیمت ۸۲ر۴۹ دلار معامله شد.

براساس این گزارش این بازار روز دوشنبه شاهد بی سابقه ترین سقوط قیمت نفت از تاریخ ۱۷ ژانونه ۱۹۹۱ بوده زمانی که قیمت های نفت یک سوم در ابتدای جنگ خلیج فارس و آغاز عملیات نظامی توفان صحرا برای آزادسازی کویت از اشغال عراق ، سقوط کرد.

گسترش ویروس کرونا تأثیر چشم گیر و بی سابقه ای در قیمت های نفت در بازار جهانی گذاشته است و بازار نفت هفته جاری خود را روی نقطه ۳۱ دلار و ۲ سنت آغاز کرد.

کارشناسان حوزه نفت این سقوط را بزرگ ترین سقوط ارزش روزانه نفت از سال ۱۹۹۱ میلادی می دانند.

عربستان و روسیه اعلام کردند که از هفته آینده تولید خود را افزایش خواهند با توجه به اینکه روز جمعه هشتمین نشست کشورهای عضو سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) و اوپک پلاس بدون نتیجه و توافق به سرانجام رسید تا قیمت نفت بیش از پیش کاهش پیدا کند.

روسیه در این نشست از تصمیم اوپک برای افزایش سقف کاهش تولید که کشورها با توجه به انتشار ویروس کرونا و کاهش تقاضا در بازارهای نفت خواستار آن بودند، حمایت نکرد.

نشست شماره ۱۷۸ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هشتمین نشست وزیران کشورهای عضو اوپک و غیراوپک در حالی در وین برگزار شد که بازارهای جهانی تحت تاثیر کاهش تقاضای نفت در اثر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان چالشی برای اوپک و متحدان آن به شمار می‌رود.

شکست مذاکرات اوپک در روزهای گذشته، بدترین مذاکرات اوپک در طول تاریخ بوده است.

تلاش‌های چند هفته‌ای عربستان و متحدانی همچون عراق و امارات برای کاهش بیشتر تولید نفت نتیجه نداد و غیراوپکی‌ها به رهبری روسیه حاضر به کاهش بیشتر تولید برای سه ماهه دوم سال نشدند و از سویی توافق کاهش تولید تا ماه مارس نیز تمدید نشد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید