ببرها بزرگترین گونه گربه در جهان و سومین گوشت خوار بزرگ در زمین هستند.

مشخصات ظاهری ببر

یک ببر سیبری (بزرگترین زیرگونه) می تواند تا 660 پوند وزن داشته باشد.

ببر سوماتران کوچکترین است ، نرها فقط 310 پوند وزن دارند. به طور کلی ماده ها در کلیه زیر گونه ها وزن کمتری از نرها دارند.

ببرها تنها گونه گربه هایی هستند که کاملاً راه راه هستند. آنها حتی نوارهایی روی پوست خود دارند.

شکل نوارها براساس زیر گونه ها متفاوت است. نوارهای روی یک ببر سوماتران از هر زیر گونه دیگر به هم نزدیک هستند.

هیچ ببری راه راه یکسان با بر دیگر ندارد. همانند اثر انگشت انسان ، الگوهای نوار آنها برای هر فرد منحصر به فرد است. نوارها از رنگ قهوه ای روشن تا سیاه وجود دارد و در دو طرف بدن ببر متقارن نیستند.

دم یک ببر تقریباً سه فوت طول دارد و به آنها کمک می کند تا هنگام چرخش تعادل برقرار کنند.

رژیم غذایی ببر

یک ببر بالغ می تواند در یک وعده غذایی 88 پوند گوشت مصرف کند و غالباً با کشتن آن یا دفن آن برای ماندن و شام خوردن آن در طی یک دوره روز باقی می ماند. ممکن است چهار یا پنج روز دیگر شکار نکند و به همان غذا اکتفا کند .

ببرها معمولاً شکارچیان شبانه هستند. دید در شب آنها شش برابر بیشتر از دید ماست.

ببرها شکارچیان کمین هستند و ترجیح می دهند قبل از منفجر شدن ، طعمه خود را بکشند و آنها را با نیش به گردن یا پشت سرشان بکشند. آنها عمدتاً گوزن ، گراز وحشی ، گاومیش و آنتولوپ را شکار می کنند. اما آنها چیزهایی را که از پرندگان کوچک گرفته تا خرسها گرفته تا فیل گاه به گاه ، می کشند و می خورند.

طول عمر ببر

متوسط ​​طول عمر یک ببر وحشی 10 - 15 سال است. اما در شرایطی نادر ، معلوم شده است که آنها تا 26 سال در طبیعت زندگی می کنند.

تولید مثل ببر

ببرهای ماده بعد از یک دوره بارداری کمی بیشتر از سه ماه ، به طور متوسط ​​دو تا سه توله کور و درمانده به دنیا می آورند. ببر ماده تنها تأمین کننده آنهاست تا اینکه در دو سالگی به استقلال برسند.

ببر ها شناگر های ماهری هستند

ببرها بر خلاف اکثر گربه های بزرگ شناگرهای قدرتمندی هستند و شناخته شده است که مسافت های زیادی را برای شکار یا عبور از رودخانه ها شنا می کنند. ببرهای جوان غالباً در آب بازی می کنند و بزرگسالان در جریان گرما یا دریاچه ها به سر می برند تا در طول گرمای روز خنک بمانند.

رفتار ببرها

ببرها در گروه های دائمی مانند شیرها زندگی نمی کنند. در بیشتر مواقع ، آنها زندگی انفرادی را انجام می دهند ، مگر در مواردی که ماده ها در حال پرورش توله هستند. اگرچه بندرت دیده می شود ، که ببر ها گروهی زندگی کنند .

می توانید صدای خروش ببر را تا دو مایل دورتر بشنوید. صدای واژگان ببر شامل صدای غوغا ، زوزه زدن و ناله  زدن است.

پاهای عقب یک ببر بلندتر از پاهای جلوی آن است و به آنها توانایی جهش رو به جلو 20 - 30 پا را در یک پرش می دهد.

گاهی تصور می شود که لکه های سفید روی قسمت پشت گوش آنها به عنوان "چشم" عمل می کند تا مهاجمان بالقوه را از عقب دور کند. نظریه دیگر این است که آنها به توله های ببر کمک می کنند تا مادران خود را از طریق چمن های بلند پیدا کنند و دنبال نمایند .

ببر سفید

ببرهای سفید یک زیرگونه جداگانه نیستند و همچنین آلبینو نیستند. نتیجه یک ژن مغلوب از هر والد است که روی رنگدانه تأثیر می گذارد. ببرهای سفید معمولاً چشم های آبی دارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید