در روزهایی که کرونا خبر روز کشور شده و بسیاری از اماکن ورزشی بسته شده اند بازی های دوستانه لیگ برتری در جریان است. این در حالی است که  ستاد مقابله با ویروس کرونا در ورزش اطلاعیه ای مبنی بر تعطیلی رویدادهای ورزشی تا پایان سال صادر کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ورزش سه ، سازمان لیگ برتر تمام مسابقات فوتبال باشگاهی را به دلیل شیوع تا پایان سال لغو کرد اما برخی تیم ها کماکان تمرینات و بازی های دوستانه شان را ادامه می  دهند. امروز ستاد مقابله با ویروس کرونا در ورزش اطلاعیه شماره 5 این ستاد را منتشر کرد که در این اطلاعیه آمده است :" با توجه به گزارش های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ادامه شرایط موجود در خصوص شیوع این بیماری و لزوم اقدامات پیشگیرانه، به استحضار می رساند تمام رویدادهای ورزشی سراسر کشور از جمله لیگ های فوتبال، تمام اماکن ورزشی و تمرینات تیم های باشگاهی تا پایان سال تعطیل خواهد بود."

امروز اما تیم های پارس جنوبی و نساجی یک بازی تدارکاتی برگزار کردند که با توجه اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا کمی عجیب به نظر می رسد. هرچند اطلاعیه شماره 5 ستاد صبح امروز به طور رسمی اعلام شد و احتمالا بازی تیم های نساجی و پارس از قبل هماهنگ  شده بوده اما امکان لغو یک بازی دوستانه وجود دارد و کار دشواری است.

با وجود شیوع بیماری کرونا در ایران و رشد خطرناک آن در شهرهای مختلف به نظر  می رسد که اطلاعیه هایی از این دست باید از سوی باشگاه های ورزشی بسیار جدی گرفته شود. بازیکنان و اعضای کادر یک تیم فوتبال نیز می توانند به این ویروس مبتلا شده و حتی ناقل این بیماری به دیگران و بخصوص نزدیکانشان باشند.

با توجه به قدرت بالای سرایت این ویروس خطرناک تنها راه مقابله با آن پیشگیری و عدم حضور در اماکن عمومی است. اطلاعیه شماره 5 ستاد مقابله با کرونا تاکید دارد که  تمامی باشگاه ها و امکان ورزشی و تمرینات تیم ها تا پایان سال تعطیل هستند و به نظر می رسد تخطی از این قوانین بتواند عواقبی هم برای تیم ها داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید