چالش فیفا و خودشیفته‌های فدراسیون فوتبال قطعا به ضرر جامعه فوتبال خواهد بود اما چیزی که مشخص است، نشان می دهد آقایان دو دستی فدراسیون را چسبیده‌اند و نمی خواهند به راحتی از این میز و صندلی دل بکنند حتی اگر این دل کندن به قیمت تعلیق فوتبال ایران باشد.

سلام نو - سرویس ورزشی: تاخیر در تغییر اساسنامه و به تعویق افتادن انتخابات فدراسییون فوتبال، تهدید جدی از سوی فیفا است که آقایان این فدراسیون با تبدیل کردن این تهدید به فرصت، می‌خواهند رای جمع کنند، اما معلوم نیست که چه زمانی فیفا تهدید خود را اجرایی و فوتبال ایران را تعلیق کند.

به گزارش سلام نو، فدراسیون 5 ستاره آقای تاج که الآن به حیدر بهاروند ارث رسیده است آن قدر مشکل دارد که هر روز درگیر حل و فصل این مشکل‌ها باشد. اساسنامه ناقص و به دور از استانداردهای فیفا از 2 سال پیش هنوز تغییر نکرده است و آقایان هم تصمیم به چنین کاری ندارند. حالا و در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال، فیفا به فدراسیون فشار آورده تا تغییرات لازمه در این اساسنامه داده شود و در غیر این صورت، انتخابات فدراسیون را رسمی نمی‌شناسد و دستور به محرومیت و تعلیق فوتبال ایران می‌دهد.

البته آقایان سئول‌نشین فوتبال ایران این تهدید را تبدیل به فرصت کرده‌اند تا با به عقب انداختن انتخابات، به دنبال منافع شخصی خود و رای جمع کردن و راضی کردن اعضای مختلف مجمع باشند تا بتوانند دوباره بر راس فوتبال ایران حکومت کنند. این کار هم قرار است با بهانه‌ای انجام شود که هر غیرمتخصصی هم متوجه می‌شوند که روسای فعلی فدراسیون به دنبال زمان خریدن هستند و نمی خواهند در چارچوب فیفا و قوانین آن حرکت کنند. تغییرات گفته شده توسط بالاترین نهاد فوتبالی جهان در حدی است که با استفاده از کارشناس‌های حقوقی خبره در ایران می توان 20 روز تغییرات لازمه در اساسنامه را داد و انتخابات را به موقع برگزار کرد اما حیدر بهاروند و دار و دسته‌اش با کش دادن این موضوع می خواهند به دیگر اهداف خود برسند.

البته هیات رییسه فدراسیون فوتبال در این کار دست تنها نیست و شریک جرم خاص خود را دارد؛ شریکی که منافعش با فدراسیونی‌ها متفاوت اما در یک راستا است. یکی از ایرادهای فیفا به اساسنامه فدارسیون فوتبال، عضو بودن فرد یا افرادی از دولت در مجمع فدراسیون فوتبال و به طور کلی دخالت دولت در فوتبال است. بندی که وزارت ورزش و جوانان به شدت با آن مخالف است و معتقد است باید تصمیم‌گیر ورزشی باشد که پولش را می‌دهد و از آن حمایت می کند. این انتظار وزارت ورزش در حالی است که در سایر کشورها دولت به فوتبال کمک می کند و امکانات در اختیار باشگاه‌ها و جامعه این ورزش می‌گذارد اما در تصمیم‌گیری‌های آن دخالتی ندارد و تمام کار به صورت کامل در دست فدراسیون است.

چالش فیفا و خودشیفته‌های فدراسیون فوتبال قطعا به ضرر جامعه فوتبال خواهد بود اما چیزی که مشخص است، نشان می دهد آقایان دو دستی فدراسیون را چسبیده‌اند و نمی خواهند به راحتی از این میز و صندلی دل بکنند حتی اگر این دل کندن به قیمت تعلیق فوتبال ایران باشد. باید دید آینده چه چیزی را برای فوتبال ایران در پی خواهد داشت و سرنوشت خربه‌ای که تاج، کفاشیان و بهاروند عامل آن بودند چه خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید