سازمان بهداشت جهانی از همه کشورهای جهان خواسته است درپی شیوع کرونا در سطح دنیا، تولیدات لوازم بهداشتی برای مقابله با این ویروس را افزایش دهند.

به گزارش سلام نو، تلویزیون چین امروز به نقل از سازمان بهداشت جهانی گزارش کرد: درپی شیوع کرونا در سطح دنیا، کشورهای زیادی با کمبود تجهیزات بهداشتی و پزشکی روبرو شده اند و این سازمان از همه کشورهای جهان خواسته است تا تولیدات لوازم بهداشتی برای مقابله با این ویروس را افزایش دهند.

این گزارش می افزاید : نرخ ابتلا به بیماری در برخی از کشورها نظیر کره جنوبی افزایش زیادی داشته است و امروز بسیاری از کشورها حتی از تامین ماسک عاجز مانده اند.

بنابر اعلام این سازمان جهانی، کرونا باعث تعطیلی و بسته شدن بسیاری از کارخانه های تولید مواد خام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی شده  و همین موضوع کشورها را در مضیقه تامین این وسایل قرار داده است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین از بابت احتکار و انباشت غیرقانونی این تجهیزات در برخی از کشورها ابراز نگرانی کرده و افزوده است : تولید ماسک و دیگر تجهیزات و تحویل آنها ممکن است ماه ها طول بکشد.

این سازمان درعین حال از کشورها خواسته است تا تولید البسه و لوازم پوششی برای مقابله با کرونا باید برای پاسخ دادن به نیاز جهان تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

سازمان  برای پاسخگویی به نیاز فزاینده باید هرماه دستکم ۸۹ میلیون ماسک و ۷۶ میلیون جفت دستکش و یک میلیون و ۶۰۰ هزار جفت عینک وارد بازار شود تا بتوان بهتر با کرونا مقابله کرد.

کره جنوبی هم امروز چهارشنبه اعلام کرد : نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار دیگر اختصاص داده است تا بتواند وضعیت مختل شده اقتصادی را در این کشور بهبود بخشد و قویتر با این ویروس مقابله کند.

از شهر ووهان چین نیز خبر می رسد که کار پاکسازی بازار محصولات آبزی و تجارت حیوانات وحشی این شهر که اولین موارد کرونا از آنجا به بیرون سرایت کرد، به پایان رسیده است.

وزارت دفاع چین امروز گزارش کرد : وی فونگخه وزیر دفاع این کشور با مارک اسپر همتای آمریکایی خود تلفنی گفت و گو کرده و طرفین بر همکاری متقابل برای مبارزه با کرونا و پیشگیری از همه گیری ویروس تاکید کردند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید