حامد عنقا نویسنده و تهیه کننده 41 ساله سینما و تلویزیون ایران که سابقه نویسندگی سریال های شخصی نظیر «نردبام آسمان»، «قلب یخی»، «انقلاب زیبا»، «تنهایی لیلا» و همچنین نویسندگی و تهیه کنندگی سریال هایی نظیر «پیکسل»، «پدر»، «برسر دوراهیی» و ... را بر عهده داشته است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : حامد عنقا نویسنده و تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی سلام نو در خصوص فعالیت‌های اخیرش در عرصه بازیگری گفت: این روزها مشغول ساخت سریال «آقازاده» برای پخش از شبکه نمایش خانگی هستم.

وی در خصوص سریال «آقا زاده» اظهار کرد : سریال «آقا زاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی بنده است و چهارمین همکاریمن با بهرنگ توفیقی پس از ساخت سریال های «انقلاب زیبا»، «پدر» و «بر سر دوراهی» است، که برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده می شود و در آن بازیگران شاخصی نظیر : امین تارخ، مهدی سلطانی، امین حیایی، جمشید هاشم پور، کامبیز دیرباز، امیر آقایی، نیکی کریمی، لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، مسعود فروتن و سینا مهراد به ایفای نقش پرداخته اند.

نویسنده سریال «نردبام آسمان» در ادامه ضمن انتقاد از تلخی مضاعف برخی فیلم‌های حاضر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: پررنگ شدن حضور قهرمان اتفاق مثبت این دوره از جشنواره بود.

وی در همین راستا افزود : با مرور فیلم‌های ساخته شده سال‌های اخیر در سینمای ایران، متوجه می‌شویم بعد از مدتی دوباره خیلی آرام درحال حرکت به سمت فیلم‌های قهرمان محور هستیم، برای نمونه فیلم‌های «روز صفر»، «درخت گردو» و یا فیلم «خروج» با شخصیت رحمت، قهرمان دارد.

تهیه کننده سریال «پدر» در خصوص فضای فیلم های جشنواره فجر امسال اظهار کرد : البته من کارشناسانه درباره فیلم‌ها صحبت نمی‌کنم چون فقط تعداد اندکی از فیلم‌های این دوره از جشنواره را دیده‌ام، اما نکته‌ای که درباره بیشتر فیلم‌ها وجود دارد و اذیت کننده است، حجم مشکلات و معضلات انبوهی‌ست که داستان را از غم و اندوه فراتر برده و به سمت یک فضای فاجعه آور پیش رفته است؛ به قطع می‌توان گفت این اتفاق بدی است.

وی در خصوص سایر فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تصریح کرد : در جشنواره امسال فیلم سینمایی «خوب بد جلف؛ ارتش سری» حکم نفس کشیدن را برای مخاطب داشت، یعنی لازم بود که فیلمی مانند آن پخش شود تا کمی این فضای تلخ را عوض کند.

نویسنده سریال «قلب یخی» در ادامه پیرامون فضای تلخ فیلم های جشنواره امسال اظهار کرد : در یکی از فیلم‌های امسال جشنواره فجر، غم و ناراحتی داستان به اندازه‌ای آزار دهنده بود که فیلم کارکرد سینما بودن را از دست داده و تبدیل به یک اکت روانشناسانه شده بود، البته باید اذعان کنم که در سینمای هالیود نیز حدود چهارسال پیش یک مورد این چنینی داشتیم، اما این موضوع در سینمای ما زیاد اتفاق می‌افتد.

حامد عنقا در پایان در خصوص فروش و موفقیت فیلم ها با محوریت موضوعات تلخ و سیاه در گیشه خاطر نشان کرد : برای بنده نیز جای سوال است که آیا این فیلم‌ها در ساز و کار پخش به سود دهی می‌رسند یا خیر؟ اما هنوز هیچ جوابی برای این موضوع پیدا نکرده‌ام، اما امیدوارم بتوانیم در عرصه فیلم و سریال سازی رو به رشد قدم برداریم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید