تصمیم‌گیری در مورد منطقه استثنایی برای سفر در ماه شهریور برای کسانی که می‌خواهند تابستان را در مکانی خنک و زیبا بگذرانند، دشوار است. اورامان، مازیچال، سرعین و سوادکوه مناطق باکیفیت برای تعطیلات تابستانی هستند.

کدام شهرها مکان‌های رضایت بخش برای سفر در ماه شهریور هستند؟ ایران سرزمین اقلیم های متنوع و جاذبه های خاص مسافرتی است. هر کلان‌شهر ایران دارای مناظر بکر است. در ادامه، ما می توانیم در مورد شهرهایی صحبت کنیم که سفر در ماه شهریور را به یک سفر به یاد ماندنی برای گردشگران تبدیل می کند.

دریاچه شورمست، بهشتی که در سوادکوه، مازندران پنهان شده است

مازندران یکی از استان‌های شمالی ایران است که طبیعت بکر و بی‌نظیر آن، این شهر را به یک قطعه بهشت ​​تبدیل کرده است. آب‌وهوای معتدل، جنگل‌های مخملی و دریای گسترده فقط تعدادی از مناظر است که گردشگران هنگام سفر به مازندران باید انتظار داشته باشند.

دریاچه شورمست یک جاذبه تفریحی کاملاً بی نظیر و خاص از سوادکوه در مازندران است. این مکان نزدیک به تهران، در نزدیکی جاده فیروزکوه واقع شده است و آن را به مکانی خوب برای سفر در ماه شهریور تبدیل کرده است.

دریاچه شورمست که حدود پانزده هزار متر مربع مساحت و تقریباً به 7 متر ارتفاع دارد، یک عکس خیالی را می سازد. در این تصویر یک دریاچه پرشور از هیجان و درختان سرسبز دیده می شود که ممکن است در مرکز غوطه وری قرار بگیرند و سایه ای بر فراز دریاچه می اندازند. نسیمی که آن را خنک می کند و روح گردشگران را نوازش می کند و خستگی را رفع می کند.

مازیچال کلاردشت

ایده بازدید از سرزمین عجایب می تواند باعث هیجان در تعطیلات شود. مازیچال یک روستای شورآفرین در کلاردشت است. هنگام سفر به این دهکده، می توانید ابرهایی را ببینید که در زیر شما حرکت می کنند و می توانید از وسط ابرها عبور کرده و در قسمت بالای آن‌ها وارد منطقه جنگلی شوید.

مازیچال به درختان بلوط معروف است و نام خود را از این درختان به ارث برده است. در مازیچال کلبه های چوبی روستایی را مشاهده می کنید که در وسط دشت ها با ابرهای سفید پوشانده شده اند. سکونت در محیطی که بوی خیس، مرطوب و خاک و فضای سبز جنگل شما را به سمتی می برد که هیچ ارتباطی با ساکنان شهری و آسمان خراش‌ها ندارد.

آب و هوای مازیچال در ماه شهریور دارای یک رگه از پاییز و رگه ای از زمان تابستان است. این مسئله مازیچال را به بهشتی با آب و هوای عالی و منطقه ای عالی برای سفر در ماه شهریور تبدیل می کند.

اورامان؛ جذابیت هزاره

اورامان یکی از شهرهای ایران است که در آن علائم و نشانه های سال‌ها قومیت ایرانی قرار گرفته است. اورامان یا هورامان تخت در غرب ایران و درون قلب عروق کوه های جنوب شرقی سروآباد در شهر مریوان استان کردستان قرار گرفته است.

اورامان به معنی اهورامزدا یا همان خانه آفتاب، ممکن است منطقه ای دلپذیر برای سفر در ماه شهریور باشد. رودخانه های کوچکی که در این منطقه جریان دارد و چشمه هایی که در کوهستان اورمان وجود دارد، این مکان را بیش از بیش زیباتر کرده است.

ساختار مختلف اورامان دلیلی برای آن دسته از گردشگرانی است که این منطقه را برای سفرهای تابستانی انتخاب کرده اند. خانه هایی که بنای آن‌ها مانند ساختمان‌هایی که در ماسوله ساخته شده اند نیست، اما پیچ و خم ساختار همسان باعث شده است که این مکان حتی از ماسوله نیز برجسته تر باشد.

درخت زالزالک، پسته و گلابی وحشی برخی از گیاهان این منطقه هستند. هوای اورامان در زمستان یخبندان است اما در فصل بهار و تابستان آب و هوای آن مکان برای مجبور کردن هر بیننده ای برای سفر به ارومان کردستان کافی است. اگر به این مکان سفر کنید پشیمان نمی شوید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید