سنگ پا یا سنگ خارا بسیار مفیدتر از آنچه شما فکر می کنید، می باشد. معمولاً از سنگ پا یا سنگ خارا برای از بین بردن کالوس پاشنه پا یا دست افراد استفاده می شود. افرادی که از پاشنه های ترک خورده رنج می برند، می توانند از این سنگ ها استفاده کنند. اما آیا می دانید از این سنگ به عنوان یک وسیله تمیزکننده بسیار مفید نیز می توان بهره برد؟ چهار کار خانگی که با استفاده از سنگ پا بسیار ساده تر خواهند شد، در زیر آورده شده است:

1. توالت

اگر از لکه های زرد روی کاسه توالت خود خسته شده اید و یا اگر تمیز کننده های مختلف را به کار برده اید و نتیجه  دلخواه را به دست نیاورده اید، بهتر است سنگ پا را امتحان کنید. با خیس کردن سنگ و ساییدن آن روی سطوح سرامیکی، لکه های زرد رنگ را از بین ببرید، اما مطمئن شوید که سنگ به درستی خیس شده باشد، زیرا در غیر این صورت ممکن است سطح کاسه توالت خود را خراش دهید.

2. اجاق گاز

اگرهنگام تمیز کردن اجاق ترجیح می دهید از مواد پاک کننده شیمیایی یا آمونیاک استفاده نکنید، پس یک سنگ پا یا سنگ خارا می تواند جایگزین مناسبی باشد. این  به شما کمک می کند اجاق خود را بدون مواد شیمیایی نامطبوع تمیز کنید. سنگ را مرطوب کنید و به آن لکه های روغنی بزنید. مطمئن شوید که سنگ به اندازه کافی مرطوب باشد، تا هیچ گونه خراشی ایجاد نشود.

3. پرز ژاکت

وقتی ژاکت جدید و مورد علاقه تان پس از چند بار شست شو پرز گرفته، بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده به نظر می رسد. آن دسته پرزهای ریز و درشتی که به ژاکت شما چسبیده اند زیبایی ژاکت را کمتر نشان می دهند. برای رفع این مشکل، باید از سنگ پا با کیفیت خوب استفاده کنید. سنگ را به دقت روی پرزها مالش دهید تا آن ها را شل کنید و سپس از یک غلتک یا برس برای برداشتن آن ها از پارچه یا لباس استفاده کنید.

4. موهای حیوان خانگی

اگر سگ دارید و به طور مرتب در صندلی عقب اتومبیل شما می نشیند و آنجا همیشه پوشیده از موها است، برای پاکسازی آن ها می توانید از سنگ پا و جاروبرقی استفاده کنید تا موهای سگ را از اثاثه یا لوازم داخلی ماشین خود جدا کنید. با استفاده از یک دست، سنگ را روی روکش پارچه ای صندلی ها مالش دهید تا موها شل شوند، با استفاده از دست دیگر و جاروبرقی موها ی شل شده را جارو کنید. این ترفند همچنین برای فرش های داخل خانه نیز کار برد خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید