بنابر اعلام وزارت بهداشت الجزایر و مصر امروز در هر 2کشور دو مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

به گزارش سلام نو و به نقل از روزنامه الجزایری" الخبر"، بر اساس بیانیه وزارت بهداشت الجزایر دو فرد مبتلا در این کشور، یک مادر ۵۳ و دختر ۲۴ ساله بودند که در استان "البلیده" واقع در ۴۰ کیلومتری غرب پایتخت شناسایی و قرنطینه شدند.

از سوی دیگر به گزارش امروز( دوشنبه) روزنامه "الاهرام" مصر، وزارت بهداشت این کشور دیشب (یکشنبه) از ثبت دومین حالت ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و افزود: این مورد در یک مهندس خارجی شناسایی شده است.

در همین راستا " خالد مجاهد" مشاور وزیر بهداشت و سخنگوی رسمی وزارت بهداشت مصر تاکید کرد که به محض مثبت بودن نتیجه آزمایش ها، به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادیم و تمام تدابیر پیشگیرانه را با همکاری سازمان بهداشت جهانی اتخاذ کردیم.

مجاهد با تاکید بر این که به محض مشاهده هر موردی از ابتلا به این ویروس، به سرعت و با شفافیت اطلاع رسانی خواهد شد، ادامه داد که این دومین مورد ابتلا به کرونا در مصر بوده و نفر اول بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت مصر تاکید کرد که این وزارتخانه در بالاترین درجه آمادگی در کلیه گذرگاه ها و فرودگاه های کشور قرار دارد و تمام اقدامات پیشگیرانه در این باره انجام می شود.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید