طبق برنامه  سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در تاریخ 28 فروردین 1399 الی 5 اردیبهشت 1399 در تهران به دبیری محمد مهدی عسگرپور برگزار خواهد شد، اما شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مراکز و فعالیت های هنری به دستور وزارت ارشاد و حضور محمد مهدی عسگرپور برگزاری این جشنواره را در تاریخ مشخص به اما و اگر کشانده است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : هفته گذشته با جدی شدن شیوع ویروس کرونا در کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای تعطیلی تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری را اعلام کرد و ۸ اسفندماه این تعطیلی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد، همچنین لغو برنامه‌های مختلفی از جمله اختتامیه دوازدهمین جشنواره تجسمی، جشنواره بین المللی مد و لباس فجر و... متأثر از انتشار این ویروس اطلاع رسانی شد.

برنامه‌های مهمی چون نمایشگاه بین المللی کتاب هم که قرار بود در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۹ برگزار شود، با سرعت گرفتن انتشار این ویروس بعد از بررسی‌های بسیار به زمان دیگری موکول شد تا در شرایط بهتری با حضور سایر کشورها برگزار شود.

بیشتر بخوانید :

احتمال عدم برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور

مجموعه فعالیت‌های سینما هم در این روزها غافل از وضعیت این بیماری نبوده و در کنار تعطیلی سینماها، خانه سینما نیز در اطلاعیه‌ای به گروه‌های فیلمسازی پیشنهاد داده است که به طور موقت از فعالیت خودداری کنند، ضمن اینکه شنیده‌ها از همان ابتدای شیوع این ویروس حکایت از عدم حضور برخی سلبریتی‌ها در صحنه فیلمبرداری برخی فیلم‌ها داشته که نهایتا منجر به تعطیلی موقت فیلمبرداری تعدادی از پروژه‌های سینمایی شده است.

از طرفی به دلیل نامشخص بودن وضعیت کرونا ویروس در کشورهای مختلف جهان، جشنواره کن که باید ۱۲ تا ۲۳ می (۲۳ اردیبهشت-۳ خرداد) برگزار شود با ابهام در برگزاری مواجه است، البته دراینباره نظر قطعی اعلام نشده اما بیانیه منتشر شده از طرف مسئولین برگزاری جشنواره، نشان از توجه به این موضوع دارد.

با پیدا شدن اولین مورد ابتلا به این ویروس در شهر کن، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن در واکنش به خبرهایی درباره لغو این رویداد سینمایی در بیانیه‌ای اعلام کردند که هنوز برای تصمیم‌گرفتن نهایی درباره عدم برگزاری این جشنواره که از ۱۲ می آغاز می‌شود خیلی زود است و مسئولان جشنواره در حال نظارت بر چگونگی شیوع این بیماری و در تلاش برای برگزاری جشنواره در فضایی ایمن و سلامت هستند.

اما یکی از برنامه‌های مهم در روزهای ابتدایی سال آینده، برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از تاریخ ۲۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت است که تا الان هیچ اظهارنظری درباره برگزاری یا عدم برگزاری آن اطلاع رسانی نشده است، این در حالی است که ماهیت جشنواره جهانی فجر، نیازمند حضور هنرمندانی از سایر کشورهاست، آیا با وجود انتشار ویروس کرونا در سایر کشورها و درگیری نسبتا بالای کشورمان با این ویروس، متولیان سینمایی کشورمان و به ویژه دبیر جشنواره جهانی فجر حتی بنا بر تأکید بر برگزاری، نباید در اینباره اظهارنظر کنند؟

محمدمهدی عسگرپور دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر است که در روزهای اخیر در آلمان و جشنواره بین المللی برلین به سر می‎برد و حدود یک و ماه و نیم دیگر تا فجر جهانی فرصت باقی است و انتظار می‌رود دبیر و مسئولان جشنواره جهانی فجر هرچه زودتر در اینباره تصمیم‌گیری کنند و یا درباره این رویداد بین المللی اطلاع رسانی داشته باشند!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید