ضمیر کابولوف اعلام کرد روسیه از امضای توافقنامه بین طالبان و آمریکا استقبال کرد.

به گزارش سلام نو، نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان ضمن استقبال از امضای توافقنامه بین طالبان و آمریکا، ابراز امیدواری کرد: این توافق می‌تواند مسیر برای سازش ملی در افغانستان را هموار کند.

ضمیر کابولوف که به نمایندگی از روسیه در مراسم امضای توافقنامه بین آمریکا و گروه طالبان حضور یافته بود در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: این توافقنامه دارای اهمیت و تاثیر مثبت در وهله اول برای افغانستان است.

وی در مورد امضای توافقنامه بین طالبان و آمریکا افزود: این اقدام مسیر برای گام های بعدی برای توقف جنگ و پیشبرد سازش ملی را که باید به جنگ داخلی در افغانستان پایان دهد، می گشاید.

کابولوف گفت: باتوجه به این نکته، ارتباط آن (امضای توافقنامه) با منافع امنیتی روسیه کاملا آشکار است.

وی ادامه داد: اگر در افغانستان جنگ نباشد و دولت ملی افغانستان حاکمیت داشته باشد با کمک جامعه جهانی می توان کانون‌های باقی مانده تروریسم بین المللی همچون داعش و القاعده را از بین ببرد.

توافق آمریکاو طالبان پس از نزدیک به دو سال و ۱۱ دور مذاکره ساعت ۱۷ روز شنبه دهم اسفند ماه با حضور وزیران خارجه شماری از کشورهای منطقه و جهان دردوحه توسط زلمی خلیل زاد و ملاعبدالغنی برادر امضا شد.

بسیاری از صاحبنظران معتقدند امریکا پس از نزدیک به ۱۹ سال جنگ بی نتیجه در افغانستان، سرانجام به مذاکره با طالبان برای پایان دادن به وضعیت بحرانی خود در این کشور روی آورد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید