واکنش به تخم مرغ در بچه ها در حالی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن آن‌ها به پروتئین های موجود در زرده تخم مرغ یا سفیده ها حساس است.

آیا شما یا همسرتان به تخم مرغ حساسیت دارید؟ اگر مطمئن هستید، احتمالاً کودک نو پا شما نیز حساس می شود. حساسیت به تخم مرغ در حالی صورت می گیرد که سیستم ایمنی کودک نو پا شما به پروتئین هایی که در زرده تخم مرغ یا سفیده تعیین می شوند، حساس است. معمولاً علائم و نشانه های حساسیت به تخم مرغ در جوانان فقط چند دقیقه یا شاید یک ساعت پس از خوردن تخم مرغ ظاهر می شود. این حساسیت بسیاری از مادران را در خصوص نوزادشان ناراحت می کند. اگر کودک شما به تخم مرغ ها حساسیت دارد با ما همراه شوید.

حساسیت تخم مرغ در کودکان چیست؟

سیستم ایمنی کودک نو پا شما به‌صورت شبانه روزی کار می کند تا کودک شما را از ویروس محافظت کند؛ اما از آنجا که دستگاه ایمنی بدن در نوزادان کاملاً تکامل یافته نیست، قادر نیست به اندازه یک فرد قدرتمند کارآمد باشد.

دلیل اصلی حساسیت به تخم مرغ در کودکان عدم توانایی سیستم ایمنی در تفاوت پروتئین تخم مرغ از عوامل بیماری زا است. بدن پروتئین های تخم مرغ را به عنوان ویروس می بیند و حمله به کمک آنتی بادی های معروف به ایمونوگلوبولین (lgE) صورت می دهد. سلول ها احساس lgE می کنند و سریع هیستامین را از خود خارج می کنند. نتیجه این است که منافذ و بثورات پوستی، آبریزش بینی و غیره. به شخص یا اطرافیان وی به صورت حساسیت هشدار می دهد.

کودک شما می تواند به هر نوع تخم مرغ اعم از خام، پخته یا آب پز حساسیت داشته باشد. علاوه بر این، اگر مادر تخم مرغ بخورد، ممکن است نوزادان نیز آلرژی بگیرند.

چند عامل نیز ممکن است کودک شما را به واکنش آلرژیک نسبت به تخم مرغ ها وادار کند. ضروری ترین این موارد عبارتند از:

۱. وراثت ژنتیکی

اگر در سوابق خانوادگی خود آلرژی به مواد غذایی دارید یا اگر در هر یک از مادران و پدران شما از یک واکنش حساس رنج می برد، این احتمال وجود دارد که کودک شما نسبت به تخم مرغ حساس باشد.

۲. اثر متقابل

در صورتی که کودک نوپای شما در معرض واکنش‌های آلرژیک باشد، ممکن است در مورد تخم مرغ نیز حساس باشد. نوزادانی که به مواد مختلفی از جمله دانه و آجیل حساسیت دارند، در معرض خطر واکنش‌های حساس به تخم مرغ هستند. نوع پدیده " cross-reactivity" نامیده می شود. این اتفاق در حالی می افتد که سیستم ایمنی احساس می کند که یک پروتئین با برخی دیگر از پروتئین ها در ارتباط است.

۳. بیماری

از آنجا که حساسیت سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد، طولانی شدن بیماری شدید ممکن است بدن را به مواد محیطی نیز حساس کند. این بدان معناست که این بدن پروتئین های تخم مرغ را به عنوان عامل ایجاد بیماری و دلیل سیستم ایمنی برای حمله به آن‌ها در نظر می گیرد. اگر کودک شما تحت هر یک از سه دسته فوق قرار گیرد، شما باید بیشتر مراقب باشید. اگر فکر می کنید فرزند شما به تخم مرغ حساسیت دارد، این علائم را فراموش نکنید. برای آگاهی نسبت به علائم به مطلب علائم و نشانه های آلرژی تخم مرغ در کودکان مراجعه کنید

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید