کیهان ملکی بازیگر 51 ساله سینما و تلویزیون متولد 2 شهریور 1347 در تهران است، وی سابقه بازی در فیلم ها و سریال های شاخصی نظیر : «معجزه خنده»، «مانی و ندا»، «روزگار جوانی»، «همسایه ها»، «مرد دو هزار چهره»، «هوش سیاه» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : کیهان ملکی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی سلام نو در خصوص فعالیت‌های اخیرش در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر در حوزه بازیگری فعالیتی ندارم اما در حوزه موسیقی در حال تهیه یک قطعه موسیقی هستم.

وی در خصوص سریال «سرگذشت» و سختی‌های کار در این سریال اذعان کرد: «سرگذشت» یک سریال اپیزودیک به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و نویسندگی و کارگردانی سید جمال سید حاتمی است که من متأسفانه موفق به تماشای کامل آن نشدم و تنها قسمت مربوط به خودم را دیدم که به نظرم سریال خوب و قابل دفاعی است.

وی در همین راستا افزود: این سریال سختی‌های بسیاری داشت چراکه در زمستان فیلم‌برداری صورت می‌گرفت و ما باید شب تا صبح در لوکیشن های خارجی کار می‌کردیم و به دلیل سرما بسیار دشوار و اذیت کننده بود.

بازیگر «سرگذشت» در خصوص تجربه همکاری خود با سید جمال سید حاتمی تأکید کرد: جنس فیلمسازی سید جمال سید حاتمی نزدیک به من بود و فکر می‌کنم که هر دوی ما از معاشرت و همکاری با هم به قدر کفایت لذت بردیم و امیدوارم این تجربه دوباره تکرار شود.

وی در خصوص بازخورد مردم به این سریال اظهار کرد: آن‌هایی که سریال را دیدند دوست داشتند اما متأسفانه تعداد آن‌ها اندک بود.

بازیگر «همسایه‌ها» در خصوص مهم‌ترین اولویت خود برای پذیرش نقش و تضمین شغل بازیگری اذعان کرد: در وهله اول مهم‌ترین اولویت من این است که بتوانم با نقش و قصه ارتباط برقرار کنم و در مراحل بعدی کارگردان و تهیه‌کننده برایم حائز اهمیت هستند و در خصوص تضمین شغل بازیگری باید بگویم این شغل بسیار شغل خطرناکی است و هیچ تضمینی ندارد.

وی در خصوص شاخص‌ترین نقشی که تاکنون ایفا کرده است تشریح کرد: اگر بخواهم از دید مخاطبان بگویم نقش احد در سریال «روزگار جوانی» است اما نقش موردعلاقه خودم نقشم در تله‌فیلم «دلقک» است.

وی پیرامون ارزیابی وضعیت کنونی تئاتر تأکید کرد: تئاتر در مقایسه با حدود ده سال پیش مخاطب بیشتری پیداکرده است، کارها متنوع‌تر شده‌اند و سالن‌های خصوصی اضافه شده است و به طور نسبی رفتن به سالن تئاتر گویی به فرهنگ مردم اضافه شده است اما در حال حاضر تعداد مخاطبان با ریزش جدی مواجه شده است و از ظن بنده از نظر کیفی شاید بتوان گفت کیفیت کارها هر چهار در میان خوب است.

وی پیرامون حضور سلبریتی‌ها در حوزه تئاتر و کمک به رونق آن ادامه داد: سلبریتی اگر بازیگری بلد باشد باید حتماً تئاتر را تجربه کند و انحصاری وجود ندارد و به نظرم حضور سلبریتی‌ها باعث رونق اقتصادی شده است اما قیمت‌ها آن‌قدر بالا رفته است که هزینه‌های تئاتر را سنگین کرده است که این خوب نیست.

بازیگر «ستایش 3» در خصوص وضعیت کنونی سینما و تلویزیون تشریح کرد: خوشبختانه در سینما نسل جدیدی از کارگردانان را شاهد هستیم که به نظرم ازلحاظ فنی بسیار حرفه‌ای و خوب هستند اما ممکن است بخشی از توقع مخاطبان در مجموعه تولیدات ارضا نشود ولی در کل در سینما روزنه‌های امید جدی‌ای وجود دارد و امیدوارم با انحصار آن‌ها توسط برخی نهادها باعث افول آن‌ها نشویم.

عملکرد مدیران تلویزیون برای جذب مخاطب ضعیف بوده است

وی ادامه داد: در خصوص تلویزیون باید بگویم، شاید در سال یک سریال مانند پایتخت بتواند اکثریت مردم را به سمت تلویزیون بکشاند و تلویزیون با ریزش مخاطب شدیدی روبرو شده است که من به‌شخصه از مسئولین برنامه‌ای یرای برون‌رفت تلویزیون از این ورطه را شاهد نیستم و تنها برنامه‌های مهمان محور و مسابقات تلویزیونی تک‌وتوک توانسته‌اند جرقه‌هایی برای بازگشت مخاطبان بزنند اما به طور کل به نظرم عملکرد مدیران تلویزیون برای جذب مخاطب ضعیف بوده است این در حالی است که پیش‌تر تلویزیون سابقه رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از ایران را داشته است و توانسته بود در بزنگاه‌هایی موفق عمل کند.

کیهان ملکی در خصوص فعالیت‌های آینده‌اش اظهار کرد: در حال بررسی نمایشنامه تئاتری هستم و همچنین برای فیلم کوتاهی در حال فیلم‌نامه‌نویسی هستم.

وی در خصوص علت کم‌کار بودنش اظهار کرد: علت کم‌کاری من و شاید بخش اعظمی از همکاران من این است که یک سیستمی از چند سال قیل شروع شده است که یکسری از بازیگران را ویترینی کردند و فقط به آن‌ها می‌پردازند و متأسفانه در همه رسانه‌ها از سینما تا تلویزیون شاهد این موضوع هستیم و بقیه را متأسفانه گویی بایکوت و تحریم کرده‌اند اما مطمئناً از این وضعیت هم صنعت سینما و هم‌صنف ما آسیب خواهد دید.

ماسک‌ها به چین فروخته شد و با قیمت کنونی دلار اکنون باید با هزینه بیشتری وارد شود

وی در خصوص بیماری کرونا و وضعیت کشور در این خصوص و کلیپی که اخیراً از وی در اعتراض به عملکرد مسئولان کشوری پخش شده است اذعان کرد: به نظرم از بیماری کرونا آگاه بودیم اما به‌قدر کفایت مسئولان پیشگیری‌های لازم برای آن را انجام ندادند و برعکس کشور را در معرض آن قرار دادند و نتیجه آن این شد که به لحاظ آماری پس از چین دومین کشور هستیم که تلفات داده است و به نظرم این‌ها ناشی از سو مدیریت است و باید مقصران حتماً محاکمه شوند و باید دولت این هزینه حداقلی پیشگیری را تقبل می‌کرد اما می‌بینیم ماسک‌ها به چین فروخته شد و با قیمت کنونی دلار اکنون باید با هزینه بیشتری وارد شود.

وی در همین راستا ادامه داد: متأسفانه کرونا فرصتی برای کسانی شده است که به فکر منافع شخصی خود هستند و این صحنه‌هایی تکراری از وضعیت گوشت، گوجه، پیاز و اخیراً ماشین است که ما شاهد آن بودیم که عامدانه شرایطی ایجاد می‌شود که عده‌ای با فشار اقتصادی هنگفت به مردم سفره خود را بزرگ‌تر کنند و به نظرم این هم باید محاکمه شود، متأسفانه دارو هم همین وضعیت را دارد و چون دارو و مواد غذایی جزو ضروریات زندگی مردم هستند عامدانه از آن بهره می‌برند و ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده نیز به‌نوعی در دسته‌بندی دارو قرار می‌گیرند اما متأسفانه در خصوص وضعیتی که حتی یک بچه از آن بیشتر درک دارد با توجه به گوشزدهای مردم سهل‌انگاری بسیار عجیب‌وغریبی صورت گرفته است و متأسفانه هنوز هم ادامه دارد.

کیهان ملکی در پایان خاطر نشان کرد : صحبت زیاد است و وقت کم؛ به‌صورت مختصر بخواهم بگویم سطح امید در جامعه بسیار پایین آمده است و مسیری که برای حل این معضل وجود داشته باشد را شاهد نیستیم و من نگران عواقب جدی آن برای مملکتم هستم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید