همه افراد پاهای یکسانی ندارند. شکل و ظاهر پاها درافراد مختلف، متفاوت است. یک نفر دارای پاهای لاغر است، در حالی که دیگری پاهای براق دارد و شخص دیگری ممکن است زردی روی پاها و انگشتان پا داشته باشد. بعضی از این  موارد جدی و خطرناک نیستند. بنابراین، اگر این علایم خفیف هستند، بهتر است کفش ها یا کفی های کفش خود را مورد بررسی قرار دهید.

1. کالوس

این رسما یک بیماری پوستی است. ممکن است از پیاده روی زیاد و یا به دلیل پوشیدن کفش های خیلی تنگ دچار کالوس شوید. این یک لایه اضافی برای محافظت پاها است و کاملاً بی ضرر است. کالوس هنگام  لمس سخت و خشن است و بعضی اوقات می تواند کمی زرد باشد. مکان مناسب برای پیاده روی انتخاب کنید و کفی های مناسب در کفش های خود قرار دهید.

2. زردی

هنگامی که فقط کف پاها زرد نیست، بلکه رنگ زرد به پوست و سفیدی چشم نیز سرایت می کند، می تواند نشان دهنده وضعیتی به نام زردی باشد. زردی گاهی ناشی از مصرف داروهایی مانند قرص ضد بارداری، استروئیدهای آنابولیک یا پنی سیلین است. علاوه بر این، عفونت های ویروسی مانند هپاتیت A، هپاتیت B یا هپاتیت C نیز می توانند باعث زردی شوند. پس از درمان این بیماری ها، زردی از بین می رود.

3. کاروتنمی

آیا از تیروئید غیر فعال، دیابت، بیماری کبد، کلیه یا کلسترول بالا رنج می برید؟ علت آن ها می تواند بالا رفتن سطح کاروتنوئیدها در خون باشد. به طور معمول بدن این نوع  کاروتنوئیدها را دفع می کند. با این حال، وقتی از یکی از این موارد رنج می برید، ممکن است، کف دست یا پا زرد شود.

4. کم خونی

درخشش زردی روی پاها و سایر نقاط پوستی می تواند نشانه کم خونی باشد. اگرعلاوه بر رنگ زرد، ضربان قلب سریع، ریزش مو، سردرد، دردسینه، خستگی، ناخن های شکننده یا تنگی نفس را تجربه کرده اید، میزان مصرف آهن را باید زیاد کنید. قرص های آهن در اکثر موارد به سرعت کم خونی را درمان می کنند.

5. زردچوبه

زردچوبه نوعی ادویه است که رنگی بسیار زرد دارد. این می تواند موجب زردی پاها شود. در این حالت نیازی به نگرانی نیست، اگرزردچوبه کمتری را در غذای خود بریزید، رنگ زرد دوباره از بین می رود.

اگراخیراً دچار سردرد، خون در مدفوع، سرگیجه، تنگی نفس یا تب همراه با زردی پاها شده اید، باید فوراً با پزشک عمومی تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید