به نظر می رسد وایتکس تنها ماده ضدعفونی است که در اختیار مدارس برای حضور مجدد دانش‌آموزان قرار گرفته است. با توجه به این اخبار این انتظار که خیال مردم از حضور فرزندانشان در مدرسه راحت باشد انتظار زیادی است.

سلام نو – سرویس اجتماعی: در حالی از شنبه مدارس دایر است که بسیاری از اولیای دانش آموزان قصد ندارند فرزند خود را به مدرسه بفرستند. واقعیت این است که مردم به اظهارات مسئولان در رابطه با نرمال شدن شرایط اعتماد نمی‌کنند.

به گزارش سلام نو، حسن روحانی روز گذشته در حالی شرایط کشور را عادی خوانده که اخبار مربوط به کرونا همه را نگران کرده است. روحانی گفته کرونا نباید سلاح دشمنان برای تعطیلی کشور شود. رئیس جمهور باید بداند با دستور ایشان ویروس کرونا از ایران بیرون نمی رود و کشور هم الزاما به حالت عادی برنمی گردد.

از دیروز اخبار مربوط به کرونا گرفتن مسئولان واکنش های زیادی داشته است. برخی این خبر را یک کار رسانه ای می دانند. مانوری که قرار است نشان دهد کرونا آن قدرها هم مساله مهمی نیست و حتی وزیر و وکیل هم به آن مبتلا می شوند. با این وجود این فرضیه چه درست باشد چه دروغ نشان از عادی نبودن شرایط دارد.

بعد از اینکه امیرآبادی نماینده مجلس از جان باختن 50 نفر از مردم قم خبر داد مقامات دولتی با قاطعیت آن را تکذیب کردند. پس از آن رحمت الله حافظی، نماینده سابق شورای شهر که از قضا پزشک هم است ضمن تایید این خبر از افزایش کشته شدگان بر اثر کرونا به 53 نفر خبر داد.

آمار و ارقامی که این روزها از سوی دولت در رابطه با کرونا داده می شود فارغ از صحت و سقمش خیلی مورد قبول مردم واقع نمی شود. طبیعی هم است. این یک اصل است که خبر، شایعه را کم می‌کند و بی‌خبری، شایعه را زیاد! از روز نخستی که کرونا وارد ایران شد بی خبری بیش از همه مردم را رنج داده و اطلاع رسانی ضعیف در رابطه با بحران این چنینی بستری ایجاد کرده که مردم بیش از پیش توجهشان به خبرپراکنی‌های رسانه های معاند جلب شود.

خیالمان از ضدعفونی شدن مدارس راحت باشد؟

همین بی اعتمادی باعث شده تا آنچه روحانی درباره عادی شدن شرایط از روز شنبه می گوید خیلی برای مردم باورپذیر نباشد. در حالی که برخی شایعات درباره ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال و پس از تعطیلات نوروز شنیده می شد این خبر توسط مسئولان تکذیب شد.

وزیر آموزش و پرورش البته تاکید کرده برای جلوگیری از گسترش کرونا، آموزش‌ و پرورش از سیاست‌های وزارت بهداشت تبعیت می‌کند و هرکاری لازم باشد، انجام می‌دهد. با این وجود برخی مدیران مدارس می‌گویند فعلاً تجهیزات ضدعفونی‌کننده به تمام مدارس ارائه نشده اما مدیران مدارس خودشان برای ضدعفونی با "وایتکس" وارد عمل شده‌ا‌ند!

ضدعفونی مدارس با اولویت مدارسی که حوزه رأی‌گیری بودند آغاز شده است. در همین رابطه مدیر یکی از مدارس شهر تهران به تسنیم گفته است: فعلاً خبری از ارائه تجهیزات ضدعفونی‌کننده نیست، برای ضدعفونی کردن مدرسه فعلاً خودم وایتکس خریده‌ام تا در آب رقیق کنم و مستخدم، محیط مدرسه و کلاس‌های درس را با وایتکس ضدعفونی خواهد کرد، به واقع تجهیزاتی برای ضدعفونی کردن مدارس از سوی آموزش و پرورش در اختیار قرار نگرفته است و خود مدرسه برای این کار اقدام می‌کند.

به نظر می رسد وایتکس  تنها ماده ضدعفونی است که در اختیار مدارس برای حضور مجدد دانش‌آموزان قرار گرفته است. با توجه به این اخبار این انتظار که خیال مردم از حضور فرزندانشان در مدرسه راحت باشد انتظار زیادی است.

در حال حاضر آنچه از فضای مجازی می شود برداشت کرد این است که بسیاری از اولیای دانش آموزان نگران سلامت فرزندانشان هستند و احتمالا اجازه حضور فرزندانشان را به مدرسه نخواهند داد. در توییتر بسیاری از مردم تاکید کرده اند فرزندانشان را به مدرسه نمی فرستند.

حسین نورانی نژاد در توییتی نوشته فرزندم را هزینه نمایش تسلط شما بر امور نمی کنم و شنبه به مدرسه نمی فرستم. حسین دهباشی هم نوشته فکر نمی کنم اگر فرزندم دو سه هفته کمتر مدرسه برود فاجعه بزرگی برای دنیای علم باشد. کامنت های زیادی هم با تایید مدرسه نرفتن فرزندانشان از اظهارات روحانی درباره عادی شدن شرایط از شنبه انتقاد کرده اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید