تورنتو سیتی‌ نیوز کانادا در گزارشی اعلام کرد اتباع کانادایی در ایران از دولت اتاوا خواسته‌اند به آنها در ایران خدمات کنسولی ارائه دهند.

به گزارش سلام نو، یک رسانه کانادایی اعلام کرد که اتباع این کشور در ایران از دولت اتاوا خواسته‌اند به آنها در ایران خدمات کنسولی ارائه دهند.

تارنمای « تورنتو سیتی‌ نیوز » کانادا در گزارشی اعلام کرد، کانادایی‌های مقیم ایران از دولت اوتاوا خواسته‌اند به آنها برای بازگشت به کشورشان کمک کند یا دستکم در زمان حضورشان در ایران، خدمات کنسولی ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، دلیل این خواسته اتباع کانادایی، لغو و توقف پروازهای مسافری از ایران به کشورهای منطقه است که سبب شده آنها نتوانند به پروازهای خود برسند. ضمن آنکه برخی از این کشورها از پذیرش مسافران ایرانی در پروازهایشان خودداری می‌کنند.

دولت فدرال کانادا بیش از ۵۰۰ نفر از کانادایی‌ها و خانواده‌های آنها را از مناطقی آلوده به شیوع ویروس کرونا از جمله شهر ووهان چین به عنوان مرکز شیوع این ویروس و کشتی تفریحی دایاموند پرینسس در ژاپن به کشورشان بازگردانده‌ است.

در حالی که همه اتباع کانادایی و خانواده‌های آنها از شهر ووهان چین بازگردانده و از قرنطینه در شهر اونتاریو خارج شده‌اند، گروهی متشکل از ۵۰ نفر هنوز در چین هستند و امیدوارند دولت فدرال آنها را با پرواز دیگری به کشورشان بازگرداند.

گروهی از کانادایی‌های مقیم استان هوبای چین هفته گذشته در نامه‌ای سرگشاده به سازمان امور جهانی کانادا درخواست کمک کردند. این سازمان در بیانیه‌ای است که دولت کانادا تا حد ممکن در ارائه کمک به کانادایی‌ها در چین در دسترس است.

یک مقام بهداشتی کانادا، شیوع این ویروس در کانادا را همچنان اندک اعلام کرده است.

کانادا از سال ۲۰۱۲ فاقد حضور دیپلماتیک در ایران است. دولت فدرال به کانادایی‌هایی که به ایران سفر می‌کنند توصیه کرده سفارت این کشور در آنکارا پایتخت ترکیه مسئول ارائه کمک‌های کنسولی به آنها در ایران است.

سفارت ایتالیا در تهران نیز در هشت سال گذشته حافظ منافع کانادایی‌ها در ایران بوده و کمک‌های کنسولی را در صورت نیاز به اتباع آن کشور ارائه داده است.

سازمان کنگره ایرانیان کانادا از دولت فدرال این کشور خواسته است ارائه خدمات کنسولی در ایران را از سر بگیرد.

« فرانسوا فیلیپ شامپین - Francois-Philippe Champagne » وزیر امور خارجه کانادا گفته، کشورش اوضاع شیوع ویروس کرونا در جهان را به ویژه در کره‌جنوبی، ایتالیا و ایران تحت نظر دارد.

او افزود: با وزیران امور خارجه چند کشور برای کسب اطلاعات درباره اوضاع شیوع این ویروس در خارج از کشور در ارتباط بوده و به کسانی که قصد دارند از کانادا به خارج سفر کنند توصیه کرده درباره اوضاع مقصد سفرشان تحقیق کنند.

سازمان جهانی بهداشت که از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در چین، هشدارهای بالایی صادر کرده، هنوز این بیماری را فراگیر اعلام نکرده است.

براساس این گزارش، چین ۷۷ هزار و ۲۶۲ مورد ابتلا به کرونا (کووید – ۱۹) را در این کشور اعلام کرده که شامل ۲ هزار و ۵۹۵ مورد مرگ و میر است. ۹۱۰۹

۲۹ کشور دیگر نیز بیش از ۲ هزار مورد تائید شده از ابتلا به کرونا را گزارش داده‌اند که شامل ۲۳ مورد مرگ ناشی از آن می‌شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود ۳۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی، وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شیوع گسترده این بیماری در ایتالیا به ویژه نگرانی‌هایی را در اروپا برانگیخته و شماری از این کشورها را نیز آلوده کرده است. در تازه‌ترین مورد، سوئیس و کرواسی نیز ابتلای نخستین نفر به ویروس کرونا در این کشورها را تائید کردند.

2023

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید