تماشاخانه های پایتخت در حالی پس از شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور تعطیل شدند که نمایش های خوب و مخاطب پسندی در حال اجرا می باشند از نمایش "قهوه قجری" با حضور نوید محمدزاده و هوتن شکیبا گرفته تا نمایش "بچه" با هنرمندی فاطمه معتمد آریا که بازیگر گزیده کاری در عرصه تئاتر است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : «قهوه قجری» عنوان نمایشی است که این روزها با هنرمندی نوید محمدزاده، هوتن شکیبا، روح الله حق گوی لسان، اصغر پیران و نوید جهان زاده به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آتیلا پسیانی در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفته است. قهوه قجری بیست سال پیش با بازی بهرام ابراهیمی، محمد پورحسن، فرهاد شریفی، رضا فیاضی و آتیلا پسیانی به روی صحنه رفت و با استقبال خوب مخاطبان در جشنواره تاتر فجر مواجه شد و اجراهای عمومی موفقی نیز در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر داشت.

حالا با گذشت بیست سال آتیلاپسیانی شخصا قهوه قجری را کارگردانی کرده است و از ستاره های جوان این روزهای تئاتر کشور همچون نوید محمدزاده و هوتن شکیبا در کنار یکدیگر استفاده کرده است که قطعا این ترکیب بازیگران در قهوه قجری می تواند برای مخاطب مهیج باشد و ضمانتی باشد برای موفقیت این اثر در تاریخ تئاتر ایران، به ویژه آنکه نوید محمدزاده به تازگی توانسته است سیمرغ بلورین بهترین بازیگر تئاتر ایران را از سی و هشتمین دوره جشنواره تئاتر فجر کسب کند و هوتن شکیبا نیز پس از کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با قهوه قجری به عرصه نمایش بازگشته است.

نمایش «بچه» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی افسانه ماهیان با هنرمندی فاطمه معتمد آریا، سعید چنگیزیان و شیوا فلاحی عنوان دیگر نمایشی است که این روزها در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر به روی صحنه رفته است، ترکیب نغمه ثمینی و افسانه ماهیان در مقام نویسنده و کارگردان یک اثر نمایشی بدون شک می تواند برای مخاطب جذاب و دوست داشتنی باشد.

به ویژه آنکه ستاره ی زن بی چون و چرای سال های اخیر سینمای ایران یعنی بانو فاطمه معتمد آریا نیز در این نمایش بازی می کند، لازم به ذکر است «بچه» نمایش متفاوتی است با روایت خطی ٣ شخصیت داستان که در حدود ٧٠ دقیقه مخاطب را با خود همراه می کند و به شدت در این زمینه با بازی خوب معتمد آریا و چنگیزیان موفق عمل می کند.

نمایش «لانچر۵» به نویسندگی و کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی که در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته است، با وجود تیم بازیگری معمولی و البته حرفه ای هم در جذب مخاطب و هم در گیشه کاملا موفق عمل کرده است.

لانچر۵ در روزهایی که شاهد نمایش های عجیب و غریب با محتوای درهم ریخته در تماشاخانه های پر زرق و برق شهر هستیم، به خوبی توانسته است با نگاه و روایتی ساده از اتفاقات داخل یک پادگان تماشاگر را با خود همراه سازد.

شاید در نگاه اول داستان لانچر۵ آنچنان که باید و شاید مخاطب را با خود همراه نسازد، اما با جلو رفتن داستان و فضای شاد و کمدی نمایش و سپس درام و تلخ آن تماشاگر لذت کافی از دیدن یک نمایش حرفه ای را می برد.

نمایش «مانستر» به نویسندگی حمیدرضا اسدزاده، تهیه کنندگی سجاد افشاریان و طراحی و کارگردانی کوروش شاهونه روزهای موفقی را در پردیس تئاتر شهرزاد می گذراند و حضور لیلی رشیدی به عنوان صداپیشه در این نمایش از نکات جالب آن است.

مانستر نمایشی قابل احترام است که به روایت بخشی از زندگی یک زن و شوهر معلول می پردازد و با فضای رئال و واقع گرایانه سعی در همراهی با مخاطب می کند که در این راه موفق نیز بوده است.

به هرحال در روزهایی که ویروس کرونا در کشور مشغول جولان دادن است و مشخص نیست تعطیلی سالن های نمایش و سینما تا چه زمانی ادامه داشته باشد، نمایش های خوبی روی صحنه رفته است که نوید روزهای موفق و پر امید عرصه ی هنرهای نمایشی کشورمان را می دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید