۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 42895244

سلام نو - سرویس ورزشی: لغو دیدار پرسپولیس و سپاهان مخلوطی از بی‌برنامگی مسئولان برگزارکننده لیگ برتر و اشتباه بزرگ اعضای باشگاه سپاهان بود که باعث شد ضمن برگزار نشدن مهم‌ترین دیدار نیم‌فصل همه چیز به نفع پرسپولیس تغییر پیدا کند.

به گزارش سلام نو، این عکس تمام خلاصه فوتبال ایران است. دیروز لیگ برتر ایران شاهد یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ خود بود و حساس‌ترین جدال نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم میان دو تیم سپاهان و پرسپولیس برگزار نشد. دلیل اصلی این اتفاق، غیبت و تاخیر سپاهانی‌ها برای حضور در ورزشگاه بود و شاگردان امیر قلعه‌نویی یا نمی خواستند بازی کنند یا انگار فراموش کرده‌ بودند که باید در ساعت 16:15 در ورزشگاه خالی از تماشاگرشان به مصاف صدرنشین لیگ برتر بروند. اتفاقی که باعث شد تا جلال مرادی، ناظر بازی دستور به لغو این دیدار بدهد و به احتمال زیاد نتیجه بازی را به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی اعلام کند.

بهانه‌ای به اسم هوادار

شنبه شب سازمان لیگ در خبری ناگهانی اعلام کرد هر 3 دیدار یکشنبه بدون تماشاگر برگزار می‌شود و هیچ‌کدام از تیم‌های استقلال، شهرخودرو و سپاهان نمی توانند به دلیل شیوع ویروس "کرونا" از وجود هواداران‌شان استفاده کنند. ساعتی بعد، 2 باشگاه سپاهان و شهرخودرو در بیانیه ای مشترک تصمیم به اعتراض گرفتند اما واکنش آن‌ها در روز بازی به این خبر متفاوت بود. تیم مشهدی طبق برنامه به ورزشگاه خود آمد و از نفت مسجدسلیمان میزبانی کرد و حتی توانست در لحظات آخر پیروز میدان شود.

اما سپاهانی ها تا آخرین لحظه به دنبال لغو این دیدار بودند و حتی هجوم هواداران‌شان به هتل کوثر، هتل محل اقامت این تیم را بهانه کردند تا بتوانند هر طور که شده، رضایت مسئولان سازمان لیگ را جلب کنند تا این دیدار به تعویق بیفتاد. اوضاع قدری برای سپاهان بد پیش رفت که حتی هواداران این تیم در اقدامی عجیب، چرخ اتوبوس این تیم را پنچر کردند تا سپاهان به بازی نرسد. مسئولان تیم سپاهان در این فکر و خیال بودند که باشگاه پرسپولیس و نماینده فدراسیون هر طور که شده بازی را دیتر برگزار می‌کند تا بازیکنان این تیم به ورزشگاه برسند اما این فقط یک خیال خام برای اصفهانی‌ها به حساب می‌آمد.

قانون چه می‌گوید؟

حیدر سلیمانی پیشکسوت داوری در گفت‌وگو با سلام نو در این خصوص گفت: داور و ناظر بازی باید طبق قانون 30 دقیقه منتظر سپاهان می‌ماندند اما این اتفاق نیافتاد. ناظر بازی مراسم ابتدایی این دیدار را برگزار کرد و پس از حضور نیافتن سپاهان در این فرصت 30 دقیقه‌ای، کادر داوری و تیم فوتبال پرسپولیس را به رختکن فرستاد تا دستور لغو بازی را دهد. با توجه به حضور تیم فوتبال پرسپولیس در زمین و گزارشی که جلال مرادی و مهدی سیدعلی خواهند داد، این دیدار به احتمال زیاد با نتیجه 3 بر صفر به سود سرخ‌های پایتخت اعلام خواهد شد و سپاهانی‌ها تاوان تعلل و تاخیر خود را خواهند داد.

عذر بدتر از گناه مدیرعامل طلایی‌پوشان اصفهانی

"ما در ساعت ۱۶:۲۵ به ورزشگاه رسیدیم و تیم ما مشغول گرم کردن بود و ناظر بازی به ما گفتند که ایرادی ندارد و بازی برگزار می‌شود اما این اتفاق نیفتاد و بازی برگزار نشد. ما به شائبه کاری نداریم؛ به ناظر بازی هم گفتیم که آماده حضور در زمین هستیم. در فینال جام حذفی، این مسابقه ۴ ساعت به تاخیر افتاد و باعث و بانی آن هم هواداران پرسپولیس بودند که تمام ورزشگاه را اشغال کردند و باعث شدند در بازی تاخیر به وجود بیاید. سپاهان می‌خواست که بازی کند و حتی همین الآن اگر پرسپولیسی‌ها برگردند، بازی می کنیم."

این‌ کلمات در حالی از زبان مدیرعامل سپاهان جاری شده است که نشان از توجیهی فی البداهه دارد و او جواب قانع‌کننده‌ای برای در زمین حاضر شدن تیمش ندارد. این حرف های تابش چندین سوال را در ذهن رسانه‌ها و عموم ایجاد می کند که از جمله آن می توان از آقای مدیرعامل پرسید آیا در چمن نقش جهان فضا کافی نبود که تیم او در راهرو ورزشگاه شروع به گرم کردن کرد؟ آیا اتوبوس کادر فنی و بازیکنان نمی توانستند زودتر به سمت ورزشگاه حرکت کنند و سایر اعضای باشگاه به دنبال تعویق بازی باشند؟

مدیرعامل سپاهان در حالی باید به این سوال‌ها جواب قانع‌کننده بدهد که کمیته انضباطی به احتمال زیاد نتیجه این دیدار را 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام خواهد کرد و فاصله دو تیم در جدول رده‌بندی به 8 امتیاز خواهد رسید که این می تواند کار شاگردان قلعه‌نویی را برای رسیدن به قهرمانی سخت‌تر کند.

سیرک برتر

این برای همه واضح است که امکانات کشوری مثل ایتالیا چه از لحاظ بهداشتی و چه ورزشی از ایران بهتر است پس باید دید اولا مسئولان سازمان لیگ چه دلیلی برای برگزاری بازی لیگ، آن هم بدون تماشاگر دارند. آیا جنس جان بازیکنان و خبرنگاران و مسئولان ورزشگاه با بقیه هواداران فرق می‌کند؟ آیا تیمی مثل اینتر در 3 جام رقابت نمی کند؟ آیا برای اتفاقی که از 3 روز پیش در سطح عموم فراگیر شده است، شب قبل از بازی تصمیم می گیرند؟

این نمونه کوچکی از بی‌برنامگی تصمیم‌گیرندگان فوتبال ایران است که با بی‌برنامگی و انتظارات عجیب و غریب باشگاه توام شده تا لیگ برتر ایران تبدیل به سیرکی شود که قطعا مردم سایر کشورها می‌توانند به آن بخندند و دست مایه تمسخر ورزش‌دوستان جهان شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید