امسال به خاطر برف نسبتا سنگین و همچنین آلودگی مکرر آلودگی هوا بارها و بارها مدارس چند استان تعطیل شد. شاید همین مساله باعث شده تا وزیر آموزش و پرورش نتواند صریح تعطیلی مدارس را اعلام کند. با این حال سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس هم از دیگر کسانی است که معتقد است تنها راه حل پیش رو تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان نوروز است.

سلام نو – سرویس اجتماعی: روز گذشته وزیر آموزش و پرورش گفت هنوز درباره تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا به نتیجه‌ای نرسیده‌ است. با این حال مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان هفته تعطیل شده‌اند. برخی گمانه‌زنی ها حاکی از احتمال تعطیلی بیشتر برای مدارس است.

به گزارش سلام نو، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که کدام نهاد مسئول تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس گفته به دستور رئیس جمهور ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده است که همه دستگاه‌های مرتبط در آن حضور دارند و دائما اوضاع را رصد و تحولات را بررسی می‌کنند و متناسب با شرایط موجود تصمیم‌گیری می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اخیرا از احتمال تعطیلی مدارس تا پس از ایام تعطیلات نوروز خبر داده است. او ضمن انتقاد از عدم شفافیت در زمینه اطلاع رسانی درباره کرونا تاکید کرده وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم نباید مستقلا درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی اظهار نظر کند.

فرهاد فلاحتی تاکید کرده دولت و نهادهای تصمیم‌گیر در این حوزه، باید به صورت شفاف تصمیم‌ بگیرد که اگر به صورت جدی خطر شیوع کرونا جامعه را تهدید می‌کند، نسبت به تعطیلی مدارس تا تاریخ 15 فروردین ماه تصمیم‌گیری کند و از طریق فضای مجازی دانش آموزان با معلم خود در ارتباط باشد تا از سرفصل درسی نیز عقب نماند.

امسال به خاطر برف نسبتا سنگین و همچنین آلودگی مکرر آلودگی هوا بارها و بارها مدارس چند استان تعطیل شد. شاید همین مساله باعث شده تا وزیر آموزش و پرورش نتواند صریح تعطیلی مدارس را اعلام کند. با این حال سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس هم از دیگر کسانی است که معتقد است تنها راه حل پیش رو تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان نوروز است.

سید حمایت میرزاده اظهار کرده در محیط هایی مانند دانشگاه‌ها در چنین شرایطی خطر شایعه پراکنی و ملتهب شدن فضای دانشگاه و به تبع آن دانشگاه کاملا احساس می‌شود و لذا مجموعه شرایط نشان می‌دهد تعطیلی بهترین گزینه در شرایط فعلی برای حفظ و کنترل سلامتی مردم و جامعه است. او همچنین گفته اگر این تعطیلی اتفاق بیفتد پایان سال تحصیلی یک ماه به تعویق خواهد افتاد.

رعایت نکات بهداشتی در مدارس در راستای پیشگیری از شیوع کرونا تنها و تنها باید از طریق آموزش بهبود بخشیده شود. در همین رابطه یک دبیر مدرسه دولتی در تهران به تسنیم گفته است: توجه داشته باشید که مدارس و به ویژه کلاس‌های درس مراکز تجمع دانش‌آموزان هستند، بیشتر کلاس‌های درس مدارس دولتی کوچک و مملو از دانش‌‌آموز است، جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس به بیش از 35 نفر می‌رسد. در این شرایط توجه به وضعیت بهداشتی مدارس بیش از هر زمان دیگری نیاز است اما متأسفانه وضعیت سرویس‌های بهداشتی و آب‌خوری‌های مدارس نگران‌کننده است حتی نیاز است در مدارس تجهیزات ضدعفونی کننده توزیع یا نصب شود، به عنوان مثال ژل ضدعفونی‌کننده دست برای دانش‌آموزان نصب شود یا مواد لازم برای ضدعفونی کردن سطوح مورد نیاز.

در شرایط موجود متاسفانه دانش آموزان مدارس دولتی بیشتر از باقی دانش آموزان در معرض بیماری هستند چرا که نباید انتظار داشت مدارس دولتی بتوانند تجهیزات ضدعفونی کردن دست‌ها را برای دانش آموزان فراهم کنند.

بسیاری از اولیای دانش آموزان هم نگران هستند و قصد دارند اجازه حضور فرزندانشان در مدرسه را ندهند. برخی از آنها در فضای مجازی به ویژه توییتر نیز این مساله را اعلام کرده اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید