وزارت امورخارجه آمریکا نسبت به سفر اتباع آمریکایی به ژاپن و بویژه کره جنوبی هشدار داد.

به گزارش سلام نو، وزارت امورخارجه آمریکا به دنبال افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن و بویژه کره جنوبی، نسبت به سفر اتباع آمریکایی به این دو کشور هشدار «سطح ۲» اعلام کرد.

تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا در این هشدار که ۲۲ فوریه (سوم اسفندماه) آن را منتشر کرد، از اتباع خود می خواهد تا از سفر به این دو کشور از تماس با افراد بیمار دوری و به شدت به رعایت موارد بهداشتی از جمله شستن دست ها مبادرت ورزند.

در هشدار سطح ۲ وزارت امورخارجه آمریکا درباره سفر اتباع این کشور به کره جنوبی آمده است؛  از آنجایی که افراد مسن بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند این گروه از افراد باید پیش از سفر مشاوره بهداشتی به عمل آورده و از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

این بیانیه در هشدار خود به اتباع آمریکایی نسبت به سفر به کشورهای کره جنوبی و ژاپن می افزاید: درصورت تشخیص ابتلا به این بیماری در این دو کشور، سفر آنها با تاخیر و قرنطینه انجام شدهو متحمل هزینه های سنگین درمانی خواهند شد.

۵۵۶ مورد ابتلا در کره جنوبی

درحالی وزارت امورخارجه آمریکا اقدام به صدور هشدار سطح ۲ سفر به کره جنوبی و ژاپن را به اتباع خود می دهد که شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز یکشنبه گزارش داد: تاکنون در کره جنوبی ۴ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت و ۵۵۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند، این درحالی است که ظرف مدت ۲۴ ساعت، از روز شنبه گذشته تا امروز تنها ۱۲۳ نفر به این ویرس آلوده شدند.

ابراز نگرانی امپراتور ژاپن از شیوع ویروس کرونا

درهمین حال «ناروهیتو» امپراتور جدید ژاپن در اولین کنفرانس خبری خود بعد از تاجگذاری درباره شیوع ویروس کرونا دراین کشور و امکان تاثیرگذاری آن بر بازی ها المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: ویروس جدید کرونا باعث نگرانی است، می‌خواهم برای خانواده‌هایی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، همدردی خود را اعلام کنم.

به گفته امپراتور ژاپن، اکنون من به افرادی که برای درمان و جلوگیری از شیوع این ویروس تلاش می‌کنند فکر می‌کنم، امیدوارم که تلاش‌های آن‌ها به زودی نتیجه بخش باشد.

به دنبال شیوع ویروس مرگبار کرونا بیش از ۸۰ نفر در سراسر ژاپن به این ویروس مبتلا و تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده اند.

کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses)، خانواده گسترده ای  از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده»  هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌است که  آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

**۱۳۰۲**

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید