صدها تایلندی در اعتراض به تصمیم دادگاه قانون اساسی تایلند برای انحلال حزب اپوزیسیون دست به تظاهرات زدند.

به گزارش سلام نو، صدها تن از دانشجویان و حامیان حزب اپوزیسیون تایلند در بانکوک در اعتراض به تصمیم دادگاه قانون اساسی این کشور برای انحلال این حزب، دست به تظاهرات زدند.

دادگاه قانون اساسی تایلند روز جمعه حزب "آینده رو به جلو" را که دومین حزب اپوزیسیون بزرگ این کشور است و در انتخابات سال گذشته میلادی بیش از شش میلیون رای به دست آورد و سوم شد، به دلیل دریافت وام از بنیانگذارش منحل کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دادگاه همچنین ۱۶ تن از اعضای اجرایی این حزب از جمله رهبر آن را نیز به مدت ۱۰ سال از فعالیت سیاسی منع کرده است.

اتحادیه دانشجویان تایلند خواستار برگزاری تجمعی در دانشگاه "تاماسات" در اعتراض به انحلال این حزب شد.

رییس این اتحادیه به رویترز گفت: ما این تجمع را در اعتراض به بی‌عدالتی در کشور برگزار می‌کنیم.

وزارت بهداشت تایلند در میانه نگرانی‌ها از شیوع کروناویروس در این کشور درباره برگزاری تجمعات هشدار داده است.

یک سخنگوی حزب "آینده رو به جلو" اظهار کرد، حامیان این حزب امروز، یکشنبه در آستانه مباحثه علیه این حزب در پارلمان که قرار است روز دوشنبه برگزار شود، در بانکوک یک رویداد "رای اعتماد" برگزار می‌کنند.

برد آدامز، مدیر بخش آسیای دیده‌بان حقوق بشر اظهار کرد، انحلال این حزب "یک ضربه فنی برای اقدامات تایلند در بازیابی حاکمیت دموکراتیک پس از یک دیکتاتوری نظامی است".

وی افزود: این تصمیم به طور جدی اپوزیسیون سیاسی را به نفع حزب حاکم تحت حمایت ارتش تضعیف می‌کند و به طرز ناعادلانه‌ای آرای بیش از شش میلیون حامی حزب "آینده رو به جلو" را لغو می‌کند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید