فیل ها ضد آفتاب بسیار خاص خود رادارند ! فیل ها از یک رودخانه یا یک باتلاق ،  گل و ماسه را به بالای خود پرتاب می کنند تا پوست خود را از آفتاب داغ و سوزان محافظت کنند.

2)    سه گونه مختلف از فیل ها وجود دارد :

فیل های آفریقایی ساوانا ، فیل جنگلی آفریقایی  ، فیل آسیایی . فیل ها به خاطر گوش های بزرگ ، خرطوم های ساخته شده از عاج  و تنه  آنها - که در واقع تلفیق بینی و لب فوقانی آنها هستند - شناخته شده اند .

3)    فیلم ها از خانواده تیره فیلان و جزو تیره خرطوم داران می‌باشند که شامل ماموت و فیل می شود و فیل ها تنها نسلی از آن ها هستند که هنوز بر روی زمین باقی می باشند و منقرض نشده اند .

4)    نوع پوست فیل ها به گونه ای می باشد که افراد تصور می کنند آنها بسیار پیر می باشند اما این شیارهایی که بر روی پوست فیلم وجود دارد در سلامت آن ها کمک می کند و بعد از حمام گل گرفتن توسط فیل ها ، باقی ماندن گل بر روی پوست فیل موجب می شود که پوست آن ها نرم باقی بماند و رطوبت کافی به پوست برسد .

5)    فیل ها به دو صورت می توانند راه بروند یکی به حالت دو و دیگری به حالت پیاده روی اما آنها هیچ گاه نمی توانند بپرند و یا خیلی تند بدوند.

6)     یکی از راههای تشخیص فیل آفریقایی از فیل آسیایی سایز گوش آنها می باشد گوش فیل آفریقایی بزرگ است و تا بالای گردن می‌رسد اما گوش فیل آسیایی کوچک است و به بالای گردن نمی رسد و همچنین وزن فیل آفریقایی معمولاً بین 4 هزار تا ۷ هزار کیلوگرم است اما وزن فیل آسیایی بین 3 هزار کیلوگرم تا ۶ هزار کیلوگرم می باشد .

7)    تعداد فیل های آسیایی  به مراتب کمتر است  (که به عنوان گروه های خطرناک طبقه بندی می شوند ) از  فیل های آفریقایی  (که به عنوان آسیب پذیر  نامیده می شوند ، معرض خطر قرار دارند). فیل های آسیایی همچنین با جاذبه های توریستی که مردم برای سوار شدن به پشت خود و یا تماشای تصاویر با استفاده از تنه هایشان ، با تهدید مواجه می شوند  .

8)    این پستانداران با شکوه هر روز بین 12 تا 18 ساعت را  صرف خوردن علف ، گیاهان و میوه می کنند! آنها از خرطوم های بلند خود برای  بلند کردن غذا و رساندن آن به دهان خود استفاده می کنند .

9)    فیل ها ضد آفتاب بسیار خاص خود را دارند ! فیل ها از یک رودخانه یا یک باتلاق ،  گل و ماسه را به بالای خود پرتاب می کنند تا پوست خود را از آفتاب داغ و سوزان محافظت کنند.

10)  متأسفانه ، فیل ها دچار مشکل هستند. بسیاری از آنها توسط انسان برایبه دست آوردن عاج آن ها کشته می شوند

1)      فیل ها بزرگترین حیوان زمینی جهان هستند! فیل های نر آفریقایی می توانند به 3 متر بلندی برسند   و وزن آنها بین 4000 تا 7500 کیلوگرم باشد. فیل های آسیایی کمی کوچکتر هستند ، به 2.7 متر قد می رسند و وزن آنها 3000-6000 کیلوگرم است .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید