وزیر خارجه آمریکا که امروز چهارشنبه سفر خود را به ریاض آغاز کرد، در سخنانی گفت: هر زمانی آماده مذاکره با ایران هستیم اما تهران باید رفتار و عملکرد خود را به شکل ریشه ای تغییر دهد.

به گزارش سلام نو، پمپئو که این سخنان را در گفت و گو با خبرنگاران در هواپیما در هنگام عزیمت به ریاض مطرح کرد، گفت: ایران اجازه ادامه برنامه های هسته ای خود و ایجاد وحشت در سراسر جهان را ندارد.

وی با اشاره به حملات اخیر به سفارت آمریکا در بغداد تصریح کرد: دولت عراق مسئول حفاظت از سفارتخانه و تاسیسات نظامی  ماست و بارها در این باره ناکام مانده و شکست خورده است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: امیدواریم که عاملان حمله اخیر به سفارتخانه ما در بغداد بازداشت شوند و دولت عراق نیز باید اقدامات بیشتری در این باره انجام دهد.

پمپئو درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان نیز گفت: قطعا درباره مسئله ولید فتیحی (پزشک سعودی بازداشت شده) و سایر مسائل حقوق بشر در عربستان گفت وگو خواهم کرد.

پیش از این، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که پمپئو در ریاض با رهبران سعودی در خصوص مسائل منطقه‌ و دوجانبه از جمله ایران، یمن و  وضعیت حقوق بشر در این کشور گفت‌ وگو خواهد کرد.

سفر بعدی این دیپلمات آمریکا، عمان اعلام شده تا ضمن تسلیت درگذشت سلطان قابوس، با هیثم بن‌طارق سلطان جدید این کشور دیدار کند. هدف از این دیدار «تاکید بر همکاری راسخ واشنگتن و مسقط» اعلام شده است.

وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به ریاض، وارد آفریقای جنوبی، اتیوپی، سنگال، آنگولا و آلمان شده  و با مقام های این کشور در خصوص مسائل مختلف گفت و گو کرده بود./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید