این غذا با ریحان تایلندی درست می‌شود که با ریحان منطقه زندگی ما فرق دارد و دارای طعمی نزدیک به شیرین بیان دارچین و نعنا دارد .

نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری

روغن گیاهی ۶ قاشق چای خوری

فلفل دلمه‌ای نگینی شده ۲ عدد

سرکه ۲ قاشق غذاخوری

ریحان تازه نصف شده نصف یک پیمانه

طرز تهیه مرغ و ریحان سرخ شده تایلندی

سینه مرغ را پاک کنید و استخوان‌ها را از آن خارج نمایید و به قطعاتی به اندازه ۲ تا ۳ سانتی متر خرد نمایید و بعد از آن که به خوبی شستید آنها را خشک کنید سپس تابه خود را بر روی حرارت گذاشته و مقدار کمی روغن درون آن بریزید و اجازه دهید روغن شما به خوبی داغ شود . حالا نشاسته نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مرغ ها را درون آن کاسه بغلتانید و سپس به داخل تابه ای که روغن داغ شده است مرغ ها را بریزید هنگامی که مرغ ها در تابه درحال سرخ شدن می باشد شما پیاز را خرد کنید و در یک تابه مجزا به همراه روغن تفت بدهید تا سرخ شود بعد از آن که رنگ طلایی گرفت ۶ حبه سیر له شده را به آن اضافه نمایید و همچنین فلفل دلمه ای خرد شده نگینی را درون آن بریزید .

در مرحله بعد سس سویا و سرکه را اضافه نمایید و مرغ های سرخ شده را هم بریزید و تفت دهید یک پیمان آب اضافه کنید و اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت پخته و جا بیفتد در  مرحله پایانی ریحان های خرد شده را داخل مواد ریخته و سپس شعله را خاموش کنید در کنار این مرغ و ریحان تایلندی برنج خود را نیز به هر گونه که دوست دارید طبخ کنید و در کنار خوراک مرغ تایلندی سرو نمایید .

نکاتی ریز در مورد مرغ و ریحان سرخ شده تایلندی

مرغ و ریحان سرخ شده تایلندی یک غذای بین المللی می باشد که مختص کشور تایلند است .

زمان آماده سازی برای این غذا ۲۰ دقیقه است و مدت زمان انتظار برای پخت غذا ۴۰ دقیقه می باشد .

این غذا را می‌توانید در وعده ناهار یا شام میل نمایید . همچنین در ماه رمضان به دلیل سبک بودن این غذا می توان در وعده سحری یا افطار میل کرد .

دستور تهیه مرغ و ریحان سرخ شده تایلندی مناسب ۴ نفر می باشد .

البته شما می‌توانید این غذا را با ریحان معمولی درست نمایید که دارای طعم بسیار لذت بخشی می شود و جزو غذاهای فوری است که به مدت ۴۰ دقیقه می توانید آن را درست کنید .

( دستور پخت مرغ و ریحان سرخ شده تایلندی مناسب ۴ نفر می باشد .)

مواد لازم برای مرغ و ریحان سرخ شده تایلندی :

سینه مرغ خرد شده ۷۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

پیاز خرد شده نگینی یک عدد متوسط

سیر له شده ۶ حبه

سس سویا ۲ قاشق غذاخوری

برنج سفید پخته شده برای سرو غذا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید