سخنگوی کرملین اعلام کرد مسکو به جنگ با تروریسم در استان ادلب سوریه در کنار نیروهای دمشق ادامه می‌دهد.

به گزارش سلام نو، دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: نیروهای مسلح روسیه و مشاوران این کشور از ارتش جمهوری عربی سوریه در جنگ با تروریسم در استان ادلب حمایت خواهد کرد.

براساس گزارش شبکه خبری راشاتودی، مسکو وعده داده به جنگ با تروریسم در استان ادلب سوریه در کنار نیروهای دمشق ادامه دهد هر چند که چنین سیاستی با دیدگاه واشنگتن برای برون رفت از این بحران مطابقتی ندارد.

پسکوف دیروز (دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه)در یک جلسه گزارش دهی با یادآوری تشدید حملات تروریست‌ها در استان ادلب در شمال غرب سوریه اظهار داشت: دولت روسیه «همچنان از این که تروریست‌ها در ادلب جان تازه‌ای گرفته‌اند، متاسف است.»

این اظهارات بعد از آن مطرح شده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود درباره آنچه که اوضاع خشونت‌آمیز در ادلب خواند، ابراز نگرانی کرد.

به گفته « جود دیِر - Judd Deere » معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: ترامپ همچنین تلاش‌های ترکیه برای «جلوگیری از بروز بحرانی انسانی در این استان سوریه» را ستود  و ابراز امیدواری کرد که روسیه حمایت از دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را متوقف کند.

در هفته‌های گذشته تنش‌ها در منطقه ادلب بار دیگر افزایش یافته است. اوضاع منطقه ادلب بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و در گلوله‌باران مناطق اطراف ادلب از جمله حلب، شمار زیادی از غیرنظامیان کشته شده و ورود نیروهای ترکیه به این منطقه نیز تنش اوضاع افزوده است.

اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی در تماس تلفنی درباره اوضاع این منطقه، گفت‌وگو و نسبت به اجرای کامل توافق سوچی تاکید کردند.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که براساس آن، ترکیه وعده داد بدون خونریزی، مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

2023

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید