همکاری کبوتر ها با انسان سابقه طولانی دارد. انسان ها از کبوترها برای کارهای مختلفی از جمله رساندن پیغام و تردستی استاده می کردند. این پرندگان در صورتی که آموزش ببینند قادرند کارهایی بیشتر از اینها انجام دهند.

اکنون، گروهی از محققان کبوترها را برای تشخیص سرطان سینه آموزش دادند. گزارشات نشان می دهد که کبوترها به اندازه انسان ها به درستی سرطان سینه را تشخیص داده اند.

کبوترها قدرت تشخیص حالات احساسی چهره انسان، حروف الفبا، کپسول های دارویی و حتی تمایز بین نقاشی های مونت و پیکاسو را دارند.

ظرفیت حافظه بصری کبوترها نیز طبق یک فراخوانی بیشتر از1800 تصویر خیره کننده است.

محققان کبوترها را آموزش دادند تا تصاویر میکروسکوپی بافت های سالم و سرطانی را از یکدیگر تشخیص بدهند. کبوترها به درستی قادر بودند تا تومورهای تصاویر میکروسکوپی مشاهده نشده را شناسایی کنند و در کارهای طبقه بندی ماموگرام نیز به خوبی عمل کردند.

در صورتی که کبوترها به درستی سرطان را تشخیص می دادند به آنها پاداش داده می شد. آموزش ها به قدری موثر بود که حتی در صورت عدم وجود رنگ پرندگان تومورها را به درستی شناسایی می کردند.

دقت 85 درصد

کل اجرای پروسه این امتحان دو هفته طول کشید و صحت نتایج کبوترها به سطح تحسین برانگیز بالای 85 درصد رسید.

کبوترها به طور قابل ملاحضه ای سرطان خوش خیم را از سرطان بدخیم تشخیص می دادند.

فقط تنها مشکلی که وجود داشت کبوترها در طبقه بندی توده های مشکوک عملکرد خوبی نداشتند. این کار حتی برای انسان ها نیز مشکل است و کبوترها از نقاط ضعف و قدرت انسان برای مشاهده پزشکی تقلید می کردند.

نتایج این آزمایش نشان می دهد در آینده می توان از کبوترها در کنار انسان برای ارزیابی تصاویر پزشکی استفاده کرد. نتیجه هر چه باشد دیدن قدرت تشخیص این پرندگان خیره کننده است  البته هر روشی که به تشخیص سرطان سینه کمک کند، همیشه مورد استقبال قرار می گیرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید