وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا چارچوب قانون شناخته شده جهانی و قعطنامه‌های شورای امنیت را نادیده گرفته است.

به گزارش سلام نو، سرگئی لاوروف اینکه معامله قرن در حل نزاع خاورمیانه نقش و سهمی داشته باشد را بعید دانست.

به نقل از سایت النشره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی "لاستامپا" گفت، آمریکا اساسا چارچوب قانون شناخته شده جهانی و قعطنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی و طرح صلح عربی را نادیده گرفت.

لاوروف در این گفت‌وگو اظهار کرد، آمریکا به سبک خود طرحی را ارائه می‌کند که می‌خواهد با "یک ضربه" پرمناقشه‌ترین و قدیمی‌ترین مساله‌ عصر حاضر ما را خاتمه دهد اما چارچوب قانون جهانی که کل جهان آن را برای حل و فصل درگیری خاورمیانه به رسمیت می‌شناسد، نادیده گرفت؛ حل و فصلی که شامل قطعنامه‌های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح عربی است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: واشنگتن خواهان حل درگیری اسرائیل و فلسطین با پیشنهاد و طرحی برای حل تمام مسائل وضعیت نهایی نظیر مرزها،‌ شهرک‌سازی‌ها، قدس شرقی و آوارگان از طریق چشم‌پوشی‌های یک‌جانبه به نفع اسرائیل است.

وی گفت، چنین رویکردی احتمال نمی‌رود در حل بحران سهمی داشته باشد و این را مخالفت قاطع فلسطینی‌ها با آنچه معامله قرن شناخته می‌شود، تاکید می‌کند.

سرگئی لاوروف اظهار کرد: مسکو آماده مشارکت در ایجاد راه حل‌های میانه برای درگیری اعراب و اسرائیل در چارچوب کمیته چهارجانبه صلح (آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) است.

وی بر لزوم انجام مذاکرات چند جانبه تحت نظارت بین‌المللی تاکید کرد و گفت،‌ این موضوع در بیانیه پایانی نشست اخیر وزیران خارجه اتحادیه عرب مطرح شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: میانجی‌گران بین‌المللی می‌توانند به عنوان تنها سازوکار مورد تایید شورای امنیت در نظارت بر روند صلح خاورمیانه ایفای نقش کنند. روسیه به عنوان عضو کمیته چهارجانبه آماده تسهیل در دستیابی به راه حل میانه است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید