2 نماینده فوتبال ایران امروز برابر حریفان ازبک و عربستانی خود قرار می‌گیرند.

سلام نو - سرویس ورزشی: 2 نماینده فوتبال ایران امروز(دوشنبه) در دومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان قدرتمند خود خواهند رفت. شهرخودرو از نیمه‌های ظهر به مصاف صدرنشین لیگ ازبکستان می‌رود و استقلال در کویت مهمان الاهلی عربستان بحران‌زده است.

پاختاکور ازبکستان – شهرخودرو ایران، ساعت 14:30، ورزشگاه پاختاکور

نماینده ایران در حالی در دومین تجربه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریف ازبکستانی خود می‌رود، که مصدوم و محروم خاصی ندارد و تنها دعوای رحمتی با سید حسین حسینی، موجب شده تا این دروازه‌بان کمی به حاشیه برود. شهرخودرویی‌ها در بازی نخست خود با 2 گل به الهلال باختند و در رده آخر جدول گروه B قرار دارد.

در سوی دیگر، پاختاکو با درخشش ماشاریپوف، با نتیجه 2 بر یک شباب الاهلی امارات را شکست داد و در رده دوم قرار گرفت. این تیم ازبکستانی صدرنشین فعلی لیگ کشورش است و با یک بازی کمتر و 69 امتیاز، 19 امتیاز بالاتر از لوکوموتیو رده دومی قرار دارد. پاختاکور با ستاره‌هایی چون ماشاریپوف ازبک، دردیاک سوئیسی و دراگان سران صربستانی در حالی به مصاف شهرخودرو می‌رود که بهترین نتیجه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، 2 بار حضور در نیمه نهایی این مسابقات در سال‌های 2003 و 2004 است. شاگردان آرولادزه تاکنون 12 بار قهرمان لیگ ازبسکتان و 12 بار هم قهرمان جام حذفی این کشور شده‌اند و به نظر می رسد امسال هم این 2 جام برای پاختاکور باشد.

این تیم تاکنون 15 بار برابر تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده که حاصل آن 9 برد، 4 شکست و 2 تساوی بوده است.

در دیگر دیدار این گروه 2 تیم فوتبال شباب الاهلی از ساعت 17:00 میزبان الهلال عربستان است.

الاهلی عربستان – استقلال ایران، ساعت 19:00، ورزشگاه جبر الاحمد کویت

حساس‌ترین بازی روز دوشنبه را نماینده های ایران و عربستان برگزار خواهند کرد. الاهلی بحران‌زده در حالی در کویت میزبان استقلال است که مناقشه مدیران و کادر فنی این باشگاه باعث شده تا مربی بلژیکی الاهلی همراه با تیم به کویت نرود. تیم رده سوم لیگ عربستان جمعه شب با دو گل مغلوب الوحده شد تا دیدار با استقلال حکم مرگ و زندگی را برای سرمربی این تیم داشته باشد.

نایب قهرمان آسیا در سال‌های 1986 و 2012 3 بار قهرمان لیگ این کشور شده است و با 13 قهرمانی در جام حذفی رکورددار این عرصه است. این تیم تا به حال 20 بار به مصاف تیم‌های ایرانی رفته است که حاصل آن 10 برد، 4 مساوی و 6 باخت بوده است. این تیم با ستاره‌هایی چون لوکاس لیما برزیلی، عمر السوما سوری، مارکو مارین آلمانی و یوسف بلایلی الجزایری بهره می‌برد که حضور بلایلی و سوما مقابل استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در سوی دیگر میدان، آبی‌های پایتخت در 5 دیدار آخر خود نباخته‌انداما شرایط مناسبی برای دیدار با الاهلی ندارد. دیاباته به این دیدار نمی‌رسد و وضعیت قائدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این موضوع باعث شده تا دست مجیدی در این دیدار خالی باشد. فرشید اسماعیلی پس از چند بازی می تواند به ترکیب بازگردد اما هنوز از نظر بدنی مناسب نیست.

در دیگر دیدار این گروه، اشلرطه عراق از ساعت 17:30 میزبان الوحده امارات است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید