معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از اتمام پایان عملیات بازسازی و مقاوم سازی تمامی 60 هزار واحد تعمیری خسارت دیده زلزله 7.3 ریشتری پارسال در مناطق زلزله زده این استان خبر داد.

به گزارش  سلام نو، مهرداد سالاری در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه که امروز (22 دی) برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده، اظهار کرد: در زلزله سال گذشته 104 هزار واحد مسکونی آسیب دید.

وی با بیان از این 104 هزار واحد تاکنون بازسازی 22 هزار و 981 واحد تخریبی به اتمام رسیده، افزود: همچنین 59 هزار واحد مسکونی نیز تعمیر شده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، کار ساخت و ساز سایر واحها نیز در مراحل مختلف در حال انجام است.

سالاری از برنامه‌ریزی برای پایان بازسازی واحدهای تخریبی مناطق زلزله زده استان تا پایان سال 98 یاد کرد و گفت: اگرچه در روستاها 12 هزار و 500 واحد تخریب شده بود، اما اکنون 22 هزار واحد ساخته شده است و این یعنی نه تنها تعهدی که داده بودیم انجام شده، بلکه تعداد قابل توجهی از واحدهای در معرض خطر نیز بازسازی و مقاوم سازی شده است.

وی درباره کیفیت ساخت و سازها و مقاومت آنها نیز خاطرنشان کرد: واحدهای بازسازی شده سه زلزله بزرگ 6.4، 6.2 و 5.9 ریشتری را پشت سر گذاشتند و کوچکترین آسیبی ندیدند که این امر بیانگر توانمندی، تخصص و دلسوزی در ساخت‌ و سازها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه از اقدامات شرکت توزیع برق استان در ایام زلزله یاد کرد و افزود: در این مدت که بیش از شش هزار پس‌لرزه داشتیم، هر بار که زلزله بزرگ رخ داده برق مناطق زلزله زده در کوتاهترین زمان و پس از چند دقیقه وصل شده است.

سالاری از حجم عظیم کار تامین برق برای چادرها و کانکس‌ها در شرایط اسکان اضطراری و اسکان موقت هم یاد کرد و ادامه داد: این تامین برق به شیوه‌ای انجام شد که کمترین حادثه را با وجود شرایط نامساعد مناطق زلزله زده داشتیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون نیز در ایام بازسازی 23 هزار انشعاب برق برای واحدهای بازسازی شده برقرار شده است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید