ایران با 7 گل در دو بازی و بدون گل خورده، شش امتیاز آسان را به دست آورد و بدون دغدغه صعود کرد. تیم ملی کشورمان حالا خود را آماده نبرد انتقامی با عراقی می کند که چهار سال قبل در یک بازی پرحادثه با ناداوری در ضربات پنالتی ایران را حذف کرد.

سلام نو - سرویس ورزشی: تیم ملی فوتبال کشورمان دومین گام خود در جام ملتهای آسیا را هم محکم برداشت و توانست با نتیجه دو بر صفر ویتنام سختکوش را شکست دهد.

به گزارش سلام نو، بازی دو تیم ایران و ویتنام از ساعت 14:30 امروز (شنبه) در ابوظبی آغاز شد. این بازی اگر چه به نسبت بازی های دیگر این جام تماشاگر بیشتری داشت اما باز هم ورزشگاه آل نهیان پر نشد. تماشاگران ایرانی هم استقبال کمتری نسبت به دیدار گذشته برابر یمن داشتند.

در نیمه اول از همان ابتدای بازی ایران با گرفتن کنترل بازی در دست خود تلاش کرد تا با بازی هجومی به گل برسد. با این وجود ویتنامی ها که نمی خواستند به سرنوشت یمن دچار شوند با یک بازی دفاعی و بستن فضاها تلاش کردند فرصت زیادی به ایران نداده و دروازه خود را بسته نگه دارند. ویتنام که در بازی خود با عراق با نتیجه نزدیک 3 بر 2 شکست خورده بود، در مصاف با ایران تلاش داشت با ضد حملات و استفاده از بازیکنان سرعتی خود دروازه ایران را تهدید کند.

ویتنام توانست با دفاع چند لایه خود 38 دقیقه از دروازه خود محافظت کند اما نهایتا اسیر کار ترکیبی ملی پوشان ایران شد. وریا غفوری با یک‌پا- دوپا، در جناح راست محوطه جریمه سامان قدوس را راه انداخت که او بعد از فرار سریع، ارسال دقیقی به مقابل دروازه خالی ویتنام فرستاد تا سردار آزمون با ضربه سر ایران را با یک گل پیش بیندازد.

در نیمه دوم ایران با خیال راحت تری بازی کرد. در دقیقه 64 کارلوس کی روش، مربی ایران دست به دو تعویض همزمان زد. مهدی طارمی که روز خوبی را پشت سر نگذاشته بود و در نیمه اول هم یک کارت زرد دریافت کرده بود جای خود را به مهدی ترابی داد. احمد نوراللهی هم جای وحید امیری که او هم به نظر می رسید از دوران آمادگی خود به دور است، به بازی آمد.

سردار آزمون در دقیقه 69 توانست با دبل خود ایران را 2 بر صفر جلو بیندازد. ترابی در میانه زمین به غفوری پاس داد که پاس او به دژاگه و در ادامه پاس این بازیکن به ترابی، وینگر سرعتی ایران را راه انداخت. ترابی نیز مجددا به سردار آزمون پاس داد تا این بازیکن با دریبل تماشایی دو مدافع ویتنام در موقعیت تک به تک قرار گرفته و به زیبایی هر چه تمام تر گل دوم ایران را بزند.

بعد از گل دوم ایران بازی کمی آرام تر شد. ایران مطمئن از کسب سه امتیاز بازی تلاش کرد تا سوار بر بازی بماند. سردار آزمون که بدون شک بهترین بازیکن زمین بود در دقیقه 69  با کریم انصاری فرد تعویض شد.

در پانزده دقیقه پایانی بازی ویتنامی ها چند باری تلاش کردند به سمت دروازه ایران حملاتی ترتیب دهند. حملاتی که البته کم جان بود و به جز فرصت خوبی که در دقیقه 89 به خاطر اشتباهات پی در پی مدافعان ایران برای ویتنام پدید آمد، بقیه فرصت ها نتوانست کلین شیت بیرانوند را از بین ببرد.

در پایان بازی سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. سردار آزمون که در دیدار گذشته تیم ملی برابر یک گل زده و روی یک گل دیگر تاثیر گذاشته بود، امروز بیشترین سهم پیروزی مقابل ویتنام را به نام خود زد و با گل‌هایی که با ضربه سر و همچنین روی یک حرکت زیبا به ثمر رساند، در برتری ملی پوشان تاثیرگذار ظاهر شد. اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی نیز بازی بسیار خوبی در برابر ویتنام به نمایش گذاشت.

ایران با 7 گل در دو بازی و بدون گل خورده، شش امتیاز آسان را به دست آورد و بدون دغدغه صعود کرد. تیم ملی کشورمان حالا خود را آماده نبرد انتقامی با عراقی می کند که چهار سال قبل در یک بازی پرحادثه با ناداوری در ضربات پنالتی ایران را حذف کرد.

بازی های خوب تیم ملی امیدواری زیادی را در مردم ایجاد کرده تا طلسم چند دهه قهرمان نشدن در آسیا را بشکند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید