براساس این مطالعه، اکثریت مکمل های غذایی سلامت قلب را بهبود نمی بخشند و مرگ را به تأخیر نمی اندازند.

محققان، در یک تجزیه و تحلیل جدید از یافته های 277  آزمایش بالینی با استفاده از 24 مداخله مختلف، دریافتند که تقریباً تمام مکمل ها یا ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مکمل های مغذی با زندگی طولانی تر یا محافظت از بیماری های قلبی رابطه ای ندارند.

اگرچه  آنها دریافتند که بیشتر مکمل ها یا رژیم های غذایی آسیبی به بدن نمی رسانند، تجزیه و تحلیل ها نشان داد که مزایای سلامتی احتمالی فقط از رژیم غذایی کم نمک، مکمل های اسید چرب امگا 3 و احتمالاً مکمل های اسید فولیک برای برخی افراد به دست می آید. محققان همچنین دریافتند که مکمل های ترکیب کلسیم و ویتامین D  اندکی خطر سکته مغزی را افزایش می دهند.

بررسی های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که 52٪ آمریکایی ها حداقل یک ویتامین یا سایر مکمل های غذایی یا مغزی به صورت روزانه مصرف می کنند. آمریکایی ها هر سال 31 میلیارد دلار را صرف چنین کالاهایی بدون نسخه ای می کنند.

برای مطالعه حاضر، محققان از داده های 277  آزمایش بالینی به صورت تصادفی استفاده کردند و 16 ویتامین یا مکمل های دیگر و هشت رژیم غذایی را به دلیل ارتباط با مرگ و میر یا شرایط قلبی از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی و حمله قلبی ارزیابی کردند. کلاً  ازجمع آوری داده های 992129 شرکت کننده در سراسر جهان برای این تحقیق استفاده شد.

ویتامین و سایر مکمل های مورد بررسی شامل: آنتی اکسیدان ها، α-کاروتن، ویتامین B کمپلکس، مولتی ویتامین ها، سلنیوم، ویتامین A ، ویتامین B3 / نیاسین، ویتامین B6، ویتامینC ، ویتامینE ، ویتامین D به تنهایی، کلسیم به تنهایی، کلسیم و ویتامین D با هم، اسید فولیک، آهن و اسید چرب امگا 3 (روغن ماهی) بودند.

رژیمهای غذایی مورد بررسی رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیم غذایی چربی کم اشباع شده(چربیهای کمتری از گوشت و لبنیات)، رژیم غذایی اصلاح شده در چربی (چربی اشباع کمتر یا جایگزینی کالری با چربی های غیر اشباع یا کربوهیدرات های بیشتر)، رژیم کم چربی، رژیم کم نمک در افراد سالم و افراد مبتلا به فشار خون بالا، افزایش رژیم غذایی آلفا لینولنیک اسید (ALA) (آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی) و افزایش رژیم غذایی اسیدهای چرب امگا 6 (آجیل ، دانه ها و روغن های گیاهی). تأثیرات هر کدام از این موارد طبق اثر بالا، متوسط، کم و یا خیلی ناچیز نشان داده شد.

اکثر مکمل ها شامل مولتی ویتامین ها، سلنیوم، A ، ویتامینB6، ویتامینC ، ویتامینE ، ویتامین D به تنهایی، کلسیم به تنهایی و آهن نشان ندادند که با افزایش یا کاهش خطر مرگ و میر و سلامت قلب ارتباط دارند.

این تجزیه و تحلیل حاوی یک پیام ساده است که اگرچه ممکن است شواهدی وجود داشته باشد که نشان می دهد مکمل ها مداخله هایی در به تأخیر افتادن مرگ و سلامت قلب و عروق دارد، اما اکثریت قریب به اتفاق مولتی ویتامین ها، مواد معدنی و انواع مختلف رژیم های غذایی اثر چندانی در بقا یا کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ندارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید