فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد چند خیابان بغداد پس از ماه‌ها اعتراض در آنها بازگشایی شدند.

به گزارش سلام نو، چند خیابان و مکان عمومی مهم امروز (چهارشنبه) پس از ماه ها صحنه اعتراض، در عملیات فرماندهی بغداد در مرکز پایتخت بازگشایی شد.

فرماندهی عملیات بغداد در این باره از بازگشایی خیابان ها و پل ها در مرکز پایتخت خبر داد و از معترضان خواست که وارد این مناطق نشوند.

این فرماندهی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به وظایف خود برای تامین امنیت و محافظت از منافع شهروندان و تسهیل ترافیک در پایتخت ادامه می دهد.

فرماندهی عملیات بغداد تاکید کرد که تظاهرکنندگان مسالمت آمیز منطقه اعتراض خود را میدان تحریر معرفی و اعلام کرده اند یک نیروی محافظتی به آنها و منطقه تظاهرات اختصاص داده شده است.

«بنابراین نیروهای عملیات بغداد صبح امروز با جمع آوری و پاکسازی موانع و دیوارهای بتنی خیابان الرشید، الخلانی، میدان الوثبه و پل السنک را بازگشایی کردند.»

فرماندهی عملیات بغداد در این بیانیه از تظاهرکنندگان خواسته که همچنان به اعتراض های خود در میدان تحریر ادامه دهند و از این محدوده خارج نشوند.

این فرماندهی تاکید کرد، در صورت استفاده از وسایل و ابزارهای خشونت آمیز علیه نیروهای امنیتی، مطابق با معیارهای انسانی و قوانین موجود اقدام های قانونی علیه مهاجمان انجام خواهد شد.

خیابان ها و مکان های پیرامون میدان تحریر بغداد در چهار ماه گذشته به دنبال اعتراض های مردمی و سوء استفاده آشوبگران در حمله به مراکز دولتی و خصوصی به صحنه آشوب و درگیری تبدیل شده است.

فرماندهی عملیات بغداد و پلیس عراق برای جلوگیری از وقوع حوادث بیشتر و آسیب گسترده به مراکز دولتی و مکان های عمومی با قرار دادن بلوک ها و دیوارهای بتنی از تخریب نهادهای دولتی و عمومی جلوگیری کرد.

بازگشایی خیابان های الرشید، الخلانی، پل مهم السنک و میدان الوثبه  که امروز انجام شد، نقش بسزایی در کاهش ترافیک در مرکز بغداد دارد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید