شبکه تلویزیونی «الشهاب» فلسطین اعلام کرد : واحد زرهی و تانک‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب نوار غزه را هدف قرار داده‌ است.

به گزارش سلام نو، به دو نقطه در نوار غزه با گلولههای توپ حمله شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که این دو نقطه، متعلق به جنبش حماس بوده است.

این گزارش می‌افزاید: این حمله توسط واحد زرهی و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی انجام گرفته است.

"آویخای ادرعی" سخنگوی عربی زبان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این اقدام در پاسخ به حمله راکتی از نوار غزه صورت گرفت.

ساعتی پیش رسانه‌های سرزمین‌های اشغالی مدعی شدند که یک فروند راکت از نوار غزه به سمت شهرکی در نزدیکی این منطقه خبر دادند. هیچ گروهی مسئولیت آن حمله را بر عهده نگرفته است.

نوار غزه از هشتم بهمن در پی رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، شاهد اعتراض‌های گسترده است.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سه‌شنبه (هشتم بهمن) برای نخستین بار از طرح سازش خود موسوم به  «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید پرده برداشت.

معامله قرن، طرح آمریکایی مبتنی بر واگذاری بیت‌المقدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر صهیونیستی است و بر اساس آن بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان به طور کامل منتفی خواهد شد حال آنکه بر اساس قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود به رسمیت شناخته شده است.

این طرح هم چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.

شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری نیز برای سومین روز متوالی در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

تمام گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، از این طرح حمایت کرده‌اند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید