سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد تا امروز 19 بهمن نمونه مثبتی از ویروس کرونا در ایران گزارش نشده است.

به گزارش سلام نو، سعید نمکی صبح امروز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون هیچ مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در سطح کشور مشاهده نشده است.

وی افزود: نمونه‌های مشکوک از مسافران چین در چند استان کشور گزارش شده بود و از تمام آنها آزمایش گرفته شد؛ خوشبختانه نمونه مثبتی از این ویروس در این مسافران که همه از چین به ایران آمده بودند، مشاهده نشده است.

وزیر بهداشت گفت: 100بیمار مشکوکی که در سه استان در بیمارستان‌ها نگهداری می‌شدند نیز نمونه گیری از آنها انجام شد اما نمونه مثبتی از آلودگی ویروس کرونا در این افراد نیز وجود نداشته است.

وی ادامه داد: دانشجویانی که از چین وارد ایران شدند، در فضای مناسبی قرنطینه شدند و نمونه گیری از این دانشجویان انجام شد هیچگونه مورد مثبتی از آلودگی ویروس کرونا در آنها دیده نشد و امروز نیز نمونه جدیدی از این افراد گرفته می شود.

نمکی افزود: امیدواریم در تستی که با دستگاه‌های جدید امروز از این افراد گرفته می‌شود نیز نمونه مثبتی از این آلودگی را نداشته باشیم.

وی در مورد کانال دارویی که کشور سوئیس برای ورود دارو به ایران طراحی کرد، توضیح داد: این کانال در مرحله اولیه تست قرار دارد و تاکنون موفقیت چندانی نداشته است.

نمکی با اعلام اینکه تاکنون حدود سه میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری وارد کشور شده است، گفت: این مواد را از کانال هایی که خودمان از قبل داشتیم، وارد کشور کردیم.

وزیر بهداشت‌ با بیان اینکه علیرغم دروغ بزرگ آمریکا مبنی بر اینکه تسهیلات دارو و تجهیزات پزشکی معاف از تحریم ها هستند ما توانستیم با راه‌هایی که پیش از این نیز داشتیم، این واردات را انجام دهیم و مشکلی از لحاظ دارو در کشور نداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به میزان واردات دارویی که در سال جاری وارد کشور کردیم، کمبود داروی ما نسبت به مدت مشابه سال قبل یک سوم کمتر شد.

نمکی در مورد مطالبات این وزارتخانه از شرکت‌های بیمه ای هم گفت: ما حدود 10 هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی مطالبات معوقه داریم .

وی افزود : با رایزنی که با مسئولان سازمان تامین اجتماعی داشتیم، بخشی از این مطالبات پرداخت شد و بخش دیگر نیز تا پایان سال پرداخت می شود.

صبح امروز نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به مازندران ساختمان پیراپزشکی و ساختمان شماره 2 بیمارستان رازی قائمشهر رازی را افتتاح کرد.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید