۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد خبر: 41719424

سرگئی لاوروف در دیدار با نیکولاس مادورو با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، از این کشور حمایت کرد.

به گزارش سلام نو، وزیر خارجه روسیه در جریان سفر به کاراکاس با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، از نیکولاس مادورو در شرایطی که واشنگتن اعمال فشار بیشتر بر این کشور آمریکای جنوبی را بررسی می‌کند، حمایت کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پنج‌شنبه ساعاتی پس از آن وارد ونزوئلا شد که وزارت خارجه آمریکا برنامه‌هایش برای تحریم‌ ونزوئلا را که می‌تواند روسیه را هم هدف بگیرد، اعلام کرد.

شرکت‌های نفتی روسیه با خرید بیشتر نفت خام این کشور عضو اوپک به نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا کمک می‌کنند. هنوز مشخص نیست که این تحریم‌ها بر بازارهای نفت‌ خام تاثیر خواهد داشت یا خیر.

کمک روسیه به مادورو با هدف افزایش تولید نفت و احیای رشد اقتصادی پس از گشایش اقتصادی ناباورانه در سال گذشته که پس از سال‌ها تورم نجومی و مهاجرت بیش از پنج میلیون تن رخ داد، تعیین‌کننده است.

لاوروف جمعه پس از دیدار با مادورو در کنفرانس خبری مشترک با دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت: ما برای تعمیق همکاری اقتصاد، تجاری و سرمایه‌گذاری خودمان در چندین حوزه، به‌رغم این تحریم‌های غیر قانونی، توافق کرده‌ایم. بیشتر حوزه‌های مدنظر انرژی، منابع طبیعی و صنعت هستند.

وزیر خارجه روسیه پیشتر در دیدار با خورخه آریزا، همتای ونزوئلایی خود گفت: از نگاه ما تحریم‌ها غیر قابل پذیرش هستند. مایه عصبانیت است که تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده بر پروژه‌های اجتماعی و انسان‌دوستانه تاثیر بگذارد.

لاوروف همچنین گفت، اقدامات "یک‌جانبه" واشنگتن ممکن است در پروژه‌های انسان‌دوستانه اختلال ایجاد کند. او از برنامه گفت‌وگوی تحت حمایت دولت، به عنوان جایگزینی برای "قیام‌ها و مداخلات" حمایت کرد.

با این حال رهبران اپوزیسیون ونزوئلا می‌گویند، مادورو از فرایندهای گفت‌وگو به عنوان ابزار "وقت‌کشی" استفاده می‌کند. الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا هم پنج‌شنبه تاکید کرد، حمایت روسیه از دولت مادورو "دیگر بدون هزینه نخواهد بود."

روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، تحریم‌هایی علیه خطوط هوایی دولتی ونزوئلا موسوم به "کونویاسا" که برای "جابجایی مقام‌های فاسد ونزوئلا به سراسر جهان از آن استفاده می‌شود" اعمال می‌کند.

استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: دولت ترامپ به مادورو و حامیان آن اجازه نخواهد داد به سرقت از مردم ونزوئلا و سوء استفاده از دارایی‌های دولت برای پیشبرد فعالیت‌های فاسد و بی‌ثبات‌کننده خودشان ادامه دهند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید