پیروز حناچی شهردار تهران برای نمایش مستند زمستان است که تهیه کننده آن است در پردیس سینما ملت حاضر شد. این فیلم در بخش مستند و فیلم کوتاه نمایش داده می‌شوش

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: پیروز حناچی شهردار تهران برای نمایش مستند زمستان است که تهیه کننده آن است در پردیس سینما ملت حاضر شد. این فیلم در بخش مستند و فیلم کوتاه نمایش داده می‌شود.

مهرداد زاهدیان کارگردان این مستند درباره این فیلم گفته بود: «تولید این پروژه نزدیک به سه سال طول کشید و اگر همراهی و پشتیبانی دوستان نبود بی‌شک چنین اثری تولید نمی شد، آقای انوار با صدای پر انرژیشان ما را در این فیلم همراهی کرد و صدای او نگینی برای این فیلم است.»

در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۸۵ دقیقه‌ای آمده است: «حکایت تجددخواهی در ایران کمابیش مشابه سرگذشت خیابان لاله‌زار تهران است. این خیابان یکی از شاخص‌ترین نمونه‌ها در ایران است که به عنوان نمادی از میل به تجددطلبی، قابل مطالعه است. این خیابان محلی برای تجربه فضای مدرن و غربی در دل تهران بود؛ همچنان که کانونی بود برای تجمع روشنفکران، دفاتر روزنامه‌ها، تئاترهایی که به مضامین ادبی، فلسفی، سیاسی توجه می‌کردند و سینماهایی که آخرین تولیدات سینمایی را به نمایش می‌گذاشتند. در واقع مجموعه‌ای از عناصر مختلف که این خیابان را به گذرگاهی فرهنگی مبدل می‌کرد. با وقوع کودتای سال ۱۳۳۲ و افزایش جمعیت پایتخت، لاله‌زار آرام آرام هویتی تازه به خود دید. هویت پیشین محو شد و ابتذالی بازاری به جای آن نشست. امروزه لاله‌زار در انبوهی از بنگاه‌های اقتصادی و بی‌هویتی محض گم شده است. همان سرنوشتی که مشابه آن برای نیات و اهداف تجددخواهی رقم خورد…»

مستند بلند «زمستان است» تاکنون موفق به کسب تندیس شایستگی بهترین فیلم مستند بیست و یکمین جشن بزرگ خانه سینما، نشان شیر سنگی بهترین پژوهش و بهترین فیلم مستند بلند از یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید