سرگئی کرایووی اعلام کرد روسیه دارو تریازاویرین را برای مقابله با ویروس کرونا به چین تحویل داد.

به گزارش سلام نو، معاون وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد: روسیه دارویی برای مقابله با بیماری کرونا را به چین تحویل داده است و اکنون چینی ها در حال آزمایش آن در کشورشان هستند.

سرگئی کرایووی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: این دارو «تریازاویرین» نام دارد و برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تهیه شده است.

وی ادامه داد: متخصصان ما همچنان در حال تلاش برای یافتن واکسن این بیماری خطرناک هستند اما تا این لحظه نتوانسته ایم به آن دست پیدا کنیم.

شبکه تلویزیونی یورونیوز دو روز پیش مدعی شد که وزارت بهداشت روسیه با همکاری سازمان رفاه و حمایت از مصرف‌کنندگان این کشور راهنمایی را فراهم کرده‌ است که در آن شیوه‌های پیشگیری،‌ تشخیص و مداوای عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونای جدید آمده است.

براساس گزارش این رسانه، این دفترچهٔ راهنما که برای کارکنان بخش‌ پزشکی و بهداشت ارسال شده شامل لیستی از داروهاست که برای مداوای بیماری ناشی از ویروس کرونا در بزرگسالان پیشنهاد شده است که شامل «ریباویرین»،‌ «ریتوناویر» (یا «لوپیناویر») و «اینترفرون بتا-۱ بی» می شوند.

با این وجود هرگز مسئولان یا رسانه های روسی این خبر را تایید یا تکذیب نکردند.

به گزارش ایرنا،  ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، انگلیس، روسیه، امارات، استرالیا، تایلند، ویتنام، فیلیپین، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است. بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده و ۴۲۷ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از فوتی‌ها خارج از چین و در کشورهای هنگ کنگ و فیلیپین بودند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید