بهروز شعیبی از جمله بازیگر - کارگردان های موفق سینما و تلویزیون است که امسال با گذری در تاریخ کشور به ساخت فیلمی سیاسی تاریخی در «روز بلوا» پرداخته است و با انتخاب موضوع و سوژه سخت می‌خواهد خودش را بیشتر در صحنه فیلمسازی به‌رخ مخاطبان و منتقدان سینما بکشد و «روز بلوا» چهارمین فیلم بلند سینمایی او پس از «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» در مقام کارگردان می باشد، وی همچنین کارگردانی سریال های نظیر «پرده نشین»،‌«گلشیفته» و ... را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : فیلم «روز بلوا» به نویسندگی مهران کاشانی و کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان، دومین فیلمی بود که  در روز پنجم سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر برای اهالی رسانه و هنرمندان در پردیس سینما گالری ملت بر روی پرده رفت.

بهروز شعیبی که در کارنامه هنری اش نشان دادن که علاقه زیادی به استفاده از حضور نقش روحانی در فیلم هایش دارد، در آخرین فیلمش نیز مجدد سراغ این قشر از جامعه رفته است، وی در فیلم های طلا و مس با بازی کردن در نقش روحانی و در سریال «پرده نشین» و ...

فیلم «روز بلوا» به مسئله فساد در جامعه می پردازد، مسئله که امروز در جامعه ما بارها اتفاق افتاده است و شاید شاهد پرونده های این چنینی هر روز بر روی میز قاضی های مختلف باشیم.

در فیلم«روز بلوا» فساد از نوع بانکی و کلاهبرداری یکی از موسسات بانکی است، این فساد مالی به شکل دریافت وام از اعتبارات بانکی و سوءاستفاده از سپرده‌‌های مردم و مهم‌‌تر از آن، اعتماد مردم بوده است، هرچند که به سایر فساد ها نظیر زمین خواری و خرید و فروش با ارز دولتی و آزاد نیز اشاراتی می شود.

بیشتر بخوانید :

بررسی فیلم «روز بلوا» / فیلمی در خصوص مسائل روز کشور

خطر اسپویل داستان

حاج آقای عماد بدیعی با بازی بابک حمیدیان روحانی جوانی است که برنامه‌هایش در تلویزیون باعث شده به شهرت زیادی برسد، او داماد حاج‌‌آقا امیری با بازی داریوش ارجمند یکی از خیرین و سرمایه‌‌داران اقتصادی‌‌ست، راحله امیری با بازی لیلا زارع، همسر عماد و دختر حاج‌‌آقا امیری مسئول موسسه‌‌ی خیریه است، پس از مدتی عماد به دادگاه احضار می‌‌شود و مخاطب متوجه فرار ایمان برادر کوچکتر عماد با بازی محسن کیایی می شود، وی که سپرده‌های مردم در موسسه مالی و اعتباری عدل را بالا کشیده و فرار کرده است.

عماد بدیعی نیز ناخواسته پایش در این ماجرا گیر است و اعتبار و آبرویش در خطر است، زیرا برادرش معامله هایی را با نام او انجام داده است و چک هایی را نیز به نام او خرج کرده است، حتی خانه‌‌ای که ایمان و همسر باردارش و بچه‌‌اش در آن زندگی می‌‌کنند به نام عماد است، وی موفق می‌‌شود از طریق دوست یکی از دانشجویانش رد برادرش ایمان را در کارخانه‌‌ای متروک در اراک پیدا می‌‌کند و از حرف‌‌های ایمان متوجه فریبی که خورده است، می شود و موسسه‌‌ی خیریه‌‌‌‌اش تنها پوششی برای پولشویی بوده است و ...

بهروز شعیبی فیلمسازی که با دستیاری و کار در تلویزیون فعالیت خود را آغاز کرد و با فیلم‌های «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» توانایی های خود را در کارگردانی نشان داده است، وی با اولین فیلمش «دهلیز» ریسک بزرگی کرد و از رضا عطاران در یک نقش جدی تراژیک استفاده کرد و به شدت هم موفق بود.

«روز بلوا» چهارمین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی پس از «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» در مقام کارگردان می باشد، وی همچنین کارگردانی سریال های نظیر «پرده نشین»،‌«گلشیفته» و ... را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

بهروز شعیبی از جمله بازیگر - کارگردان های موفق سینما و تلویزیون است که امسال با گذری در تاریخ کشور به ساخت فیلمی سیاسی تاریخی در «روز بلوا» پرداخته است و با انتخاب موضوع و سوژه سخت می‌خواهد خودش را بیشتر در صحنه فیلمسازی به‌رخ مخاطبان و منتقدان سینما بکشد.

به صورت کلی «روز بلوا» نمی تواند اثر درخشانی در پرونده کاری بهروز شعیبی محسوب شود، او هر چند که جسارت بالایی در بیان خیلی از مسائل روز را در این فیلم نشان داده است، اما روز بلوا از نظر کارگردانی بیشتر از اینکه شبیه یک اثر سینمایی باشد، یک اثر تلویزیونی محسوب می شود.

بابک حمیدیان در این فیلم هم خوب است هم بد، وی که در این فیلم در قامت یک روحانی ظاهر شده است زمانی که لباس روحانیت را به تن دارد بسیار خوب از عهده نقشش بر می آید و بازی یک دست و روانی را از او شاهد هستیم، اما زمانی که لباسش را از تن خارج می کند شبیه به همان حمیدیان سابق است و این تفاوت بازی در نقشش باعث شده به بازی اش لطمه وارد شود.

بابک حمیدیان که فیلم «مغز استخوان» را نیز در جشنواره امسال دارد، می توانست یکی از گزینه های کاندید دریافت سیمرغ لقب بگیرد، اما وی پیش تر از شرکت در جشنواره فیلم فجر به خاطر مسائل کشور اخیر انصراف داده است.

محسن کیایی هم که نقش برادر عماد را ایفا می کند فقط در تک سکانسی در سوله حضور دارد، با اینکه نقشش بسیار کم است در حد چند پلان، اما بازی خاصی را از وی شاهد نیستیم و همان کیایی همیشگی است.

داریوش ارجمند هر چند که بعد از چندین سال مجدد در عرصه سینما حضور پیدا کرده است، اما در این فیلم نیز بازی شاخصی از خود نشان نداده و خیلی شبیه به حشمت فردوس در سریال ستایش است.

لیلا زارع اما در این فیلم بازی خوبی از خود نشان داده، اما بعید است که بتواند به خاطر این فیلم کاندید دریافت سیمرغ شود.

فهرست عوامل فیلم سینمایی فیلم «روز بلوا»

کارگردان : بهروز شعیبی

تهیه‌کننده : محمدرضا تختکشیان

بازیگران : بابک حمیدیان، لیلا زارع، محمد علیمحمدی، مسعود دلخواه، زکیه بهبهانی، ساغر قناعت، پاشا جمالی و داریوش ارجمند و ...

نویسنده : مهران کاشانی

مدیر فیلمبرداری : امین جعفری

مدیر تولید : داوود معدنی

دستیار کارگردان : صالح غربی جوان

مدیر برنامه ریزی : فهیمه کمالی

تدوین : فرزاد هوتهم

مدیر صدابرداری : عباس رستگار

طراحان گریم : زهرا کمالی و فاطمه کمالی

طراح صحنه : کامیاب امین عشایری

طراح لباس : سارا سمیعی

جلوه های ویژه میدانی : آرش آقا بیک

مدیر تدارکات : روح الله رهبری

منشی صحنه: فرحناز خسرو آبادی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید