هادی حجازی‌فر بازیگر 43 ساله سینما و تلویزیون متولد ۳۱ خرداد ۱۳۵۵ در شهر خوی و دانش‌آموخته پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است، وی در آثار شاخصی نظیر : «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «به وقت شام» و ... به ایفای نقش پرداخته است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: هادی حجازی فر بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان تئاتر که با فیلم‌های «آتابای» و «دوزیست» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد پس از اکران فیلم «دوزیست» در روز سه‌شنبه 15 بهمن در سینمای رسانه‌ها (پردیس سینما گالری ملت) در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو در خصوص ریسک حضور متفاوت خود در فیلم «دوزیست» اظهار کرد: در بازیگری رویایی ندارم و به خاطر نداشتن همین رویا، ریسک می‌کنم و سریال یا فیلم کوتاه بازی می‌کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: گویی شبیه بیماری هستم که جواب رد شنیده و قرار است یک ماه بعد بمیرد و به خاطر همین به خط مقدم می‌رود و ریسک می‌کند و این شجاعتی که این آدم دارد به درد نمی‌خورد چراکه رویایی ندارد و مهم آدم‌هایی هستند که رویا دارند و ریسک می‌کنند.

حجازی فر در خصوص ترس از شکست در ریسک گفت : من به خاطر نداشتن رویا از شکست در عرصه بازیگری نمی‌ترسم و در نتیجه ریسک بازی در نقش‌هایی که دوست دارم می‌پذیرم و یاد می‌گیرم، به نظرم بازیگری شاه‌کلیدی است که همه قفل‌ها را متأسفانه یا خوشبختانه باز می‌کند.

بازیگر فیلم «لاتاری» در خصوص همکاری با پژمان جمشیدی اظهار کرد: با توجه به هجمه هایی که پیرامون وی بود همیشه، گاردی نسبت به او داشتم و نمی‌دانم دلیل آن چه بود، اما رفتار حرفه‌ای او به من چیزهای زیادی آموخت از احترام به دوربین تا احترام به همکاران و آن‌قدر احترام می‌گذارد که من گاهی اوقات خجالت‌زده می‌شدم.

وی در همین راستا ادامه داد: خیلی خوشحال هستم که پژمان علی‌رغم موج مخالفی که بی‌جهت علیه او بود، به کار خود ادامه داد و پیشرفت کرد و از ظن بنده فیلم‌های او در حال حاضر امتیازی برای سینمای ایران و موردتوجه مخاطب است و درنهایت خوبی و حسن وجود او به همه ما می‌رسد و همکاری با او برایم باعث افتخار بود.

بازیگر فیلم «به وقت شام» در خصوص جذابیت بازیگری برای خود اذعان کرد: در بازیگری نیز بازی در هر نقشی که برایم مرز واقعیت و خیال را از بین ببرد شگفت‌انگیز است، برخی می‌گویند بعد از ساخت فیلم و در مواجه با تماشاگر لذت آغاز می‌شود اما من به  آن اعتقادی ندارم و نظر من این است که در طول فیلم‌برداری از زندگی در جهانی که در آن فیلم ساختی باید بتوانی لذت ببری.

بازیگر فیلم «لاتاری» پیرامون حضورش در نقش های مختلف اظهار کرد: خدا را شاکرم که کارگردانان به من محبت دارند و گاهی پیشنهاد‌هایی به من می‌شود که من خودم را آن‌قدر بازیگر قابلی نمی‌دانم که این میزان توقع از من می‌شود که بتوانم در آن فیلم‌ها ایفای نقش کنم.

وی در همین راستا افزود: به طور کلی ترجیح می‌دهم که کارگردانی کنم، بنویسم و طراح صحنه باشم و نقش‌های خوبی که به ارزش‌هایم افزوده کند، به صورت انگشت شمار به ایفای نقش بپردازم و خودم را راضی کنم.

بازیگر «ایستاده در غبار» در پایان پیرامون حواشی موجود پیرامون جشنواره فجر امسال و تقابل سینما و سیاست خاطر نشان کرد: برخی می‌گویند کاش سینماگران به جای تحریم جشنواره حرف‌هایشان را در اثرهایشان می‌زدند اما من به این حرف اعتقادی ندارم.

وی در همین راستا ادامه داد: هر سینماگری مانند دیگر مردم حق شهروندی دارد که می‌تواند حرف بزند و حالا این‌که جامعه به او این قدرت را داده است که صدای آن بلندتر شنیده شود منافاتی با این حق ندارد و فکر می‌کنم در جایی که تریبون‌ها به هر دلیلی به عدالت تقسیم نمی‌شود، سینماگران نیز می‌توانند تریبون مردم باشند و در مواقع لازم اعلام موضع کنند حتی اگر درست نباشد و  تصمیم بگیرند که در فیلم‌هایشان نیز آن را نشان بدهند یا خیر.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید