بازیگر فیلم «روز صفر» در خصوص سختی‌های کار در این فیلم گفت: بنده به خاطر این فیلم خودم را تعلیق کردم و در سه، چهارتا کاری که پیشنهاد شده بود حاضر نشدم و این را خودم خواسته بودم چراکه برنامه‌ها جور در نمی‌آمد و من می‌خواستم روی این کار متمرکز باشم.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: محمدرضا مالکی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که با فیلم «ابر بارانش گرفته» و «روز صفر» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد پس از اکران این فیلم در روز دوشنبه 14 بهمن در سینمای رسانه‌ها (پردیس سینما گالری ملت) در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، در خصوص فیلم «ابر بارانش گرفته» گفت: تاکنون موفق به دیدن آن نشدم و نتیجه کار را ندیده‌ام لذا از صحبت در مورد آن فعلاً خودداری می‌کنم.

بازیگر فیلم «روز صفر» در خصوص سختی‌های کار در این فیلم گفت: بنده به خاطر این فیلم خودم را تعلیق کردم و در سه، چهارتا کاری که پیشنهاد شده بود حاضر نشدم و این را خودم خواسته بودم چراکه برنامه‌ها جور در نمی‌آمد و من می‌خواستم روی این کار متمرکز باشم.

وی در همین راستا ادامه داد: اصولاً فیلم کار کردن و ساختن در ایران خیلی سخت است و فیلم‌ساز باید هفت‌خوان رستم را رد کند که من به‌عنوان بازیگر تنها یک خوان آن را می‌بینم اما شش خوان دیگر در پیش‌تولید است و هفتمی آن سر صحنه است و متأسفانه بعد از ساخت نیز هفت‌خوان دیگر باید برای اکران طی شود.

مالکی در خصوص مشکلاتی که برای فیلم پیش می آید گفت : به‌طور مثال فیلم «دیدن این فیلم جرم است» الآن در اکران دچار مشکل شده است و تهیه‌کننده آن می‌خواهد فیلمش را اکران کند اما نشده است و سرمایه‌اش خوابیده است و ضرر آن به تمام عوامل می‌رسد و سرمایه‌گذار می‌گوید هر وقت فیلم اکران شد مابقی پول را می‌دهم و این به همه ربط پیدا می‌کند امیدوارم این اتفاقات نیفتد اما بعید می‌دانم.

وی در خصوص راهکار برون رفت از این مشکل گفت: به نظر من اگر فیلم‌نامه‌ای مشکل دارد در همان ابتدای کار از ساخت آن جلوگیری کنند اما زمانی که فیلم‌نامه‌ای خوانده و پذیرفته می‌شود، باید این اطمینان را فیلم‌ساز داشته باشد که آن فیلم‌نامه را بر روی پرده ببیند و طوری نباشد که بعد از ساخت، آن‌همه انرژی و سختی که عوامل کشیدند هدر برود و بلوکه بشود.

بازیگر فیلم «روز صفر» در خصوص نقش پلیس امنیتی که امیر جدیدی ایفا کرد، گفت: در نشست مطبوعاتی فردی گفت ای کاش دیالوگی که امیر جدیدی در آخر فیلم گفت را در بیاورید اما آن دیالوگ آن‌قدر روی من تأثیر گذاشت که مو به تن من سیخ شد که نقش این آدمی که امیر جدیدی بازی کرده است مانند یک سایه است و مانند یک سایه آمد و مانند یک سایه رفت و از این تیپ آدم‌ها ممکن است زیاد باشد و ما آن‌ها را نشناسیم که چه کارهای بزرگی انجام می‌دهند؛ اصلاً بحث من بحث جناحی سیاسی نیست شاید همگی گلگی داشته باشیم و غیره ولی همه این‌ها را کنار بگذاریم .

وی در همین راستا افزود : این تیپ آدم‌ها به معنای واقعی جانشان را کف دستشان می‌گیرد نه به خاطر پول و نه به خاطر شهرت چراکه ما اسمی از آن‌ها نمی‌بینیم و اگر ده میلیارد هم بدهند وقتی حتی دندان‌درد می‌گیریم آن پول به درد نمی‌خورد و این آدم‌ها غیر از اعتقادی که دارند یک حس میهن‌پرستی و ناسیونالیستی دارند و این برگرفته از عشق است و غیر از این نیست و شاهنامه را هم که می‌خوانیم همین است فریدون که به سراغ ضحاک می‌رود همین است و ما این هارا فراموش کردیم.

انگار تلویزیون با مردم قهر است!

بازیگر فیلم «ابر بارانش گرفته» در خصوص وضعیت تلویزیون اظهار کرد : تلویزیون و رسانه ملی که انگار با مردم قهر هستند و من نمی‌دانم چرا آن‌قدر جناح‌بندی می‌کنند و متأسفانه به‌گونه‌ای است که دیگر در تلویزیون یکی می‌گوید "آن‌هایی که نمی‌خواهند بروند" و باز ما مردم هستیم که کوتاه می‌آییم اما آن‌ها نیز زمانی بایدکوتاه بیایند شاید الآن قدرت دست آن‌ها باشد اما فردا قدرت دست ماست و باید تلویزیون از این روند کوتاه بیاید و مردم فقط دارند تعامل می‌کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: من از صبح نمی‌خواستم با تلویزیون مصاحبه کنم نه به خاطر مسائل تحریم تلویزیون یا از این قبیل تحریم‌ها بلکه من ناراحتم و اصلاً تلویزیون را روشن نمی‌کنم چراکه هر زمان تلویزیون را روشن می‌کنی جانب‌دارانه صحبت می‌کنند و در حال دروغ‌گویی هستند.

بازیگر «نهنگ آبی » در خصوص ترجیح خود برای بازی در سینما و تلویزیون و تئاتر تأکید کرد: من بازیگر هستم و اولویت‌بندی نمی‌کنم و هر پیشنهاد خوبی باشد استقبال می‌کنم اما تئاتر چیز دیگری است، کیف می‌دهد.

بازیگر فیلم «دیدن این فیلم جرم است» در پایان درخصوص فعالیت‌های آینده خود خاطرنشان کرد: تئاتری قرار است خودم کار کنم و یک مونولوگ است که بازیگری و کارگردانی آن به عهده خودم است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید