بهرام رضاییان معتقد است فدراسیون فوتبال ما به روسایی مانند علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا نیاز دارد که نام آن‌ها آبروی فوتبال ایران است.

سلام نو - سرویس ورزشی: در حالی که کمتر از 2 ماه دیگر به دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی مانده است، نه تنها تکلیف نیمکت تیم ملی بلکه تکلیف فدراسیون فوتبال هم نامشخص است و فوتبال ایران در شرایط پا در هوا قرار دارد. هر روز یک گزینه برای نیمکت تیم ملی مطرح می‌شود و پس از بازی با نام آن مربی، ناگهان مذاکره با او به طور کامل تکذیب می‌شود. در طرف دیگر نیز هنوز کاندیدای مشخصی برای حضور در فدراسیون فوتبال اعلام حضور نکرده است و تکلیف ریاست نابسامانی‌هایی که مهدی تاج پس از رفتنش به جا گذاشته هنوز مشخص نیست.

بهرام رضاییان کارشناس مدیریتی در فوتبال در گفت‌وگو با سلام نو، در این خصوص گفت: وضعیت فوتبال ما خوب نیست و در همه بخش‌ها مشکل داریم. تیم ملی ما در آستانه حذف از مرحله انتخابی قرار دارد که این اتفاقی نادر است و مقصر اصلی آن هم فدراسیون فوتبال است. انتخاب مربی بی‌انگیزه‌ای چون ویلموتس که در همان ابتدا هم توسط کارشناسان فنی و بزرگان فوتبال به این انتخاب انتقاد شد، توسط فدراسیونی بود که 8 سال خوب را با کی روش سپری کرده بود. نمی دانم چرا الآن برای انتخاب سرمربی تیم ملی دست دست می‌کنند و مدام نام از اسامی دیگر می‌آورند.

وی ادامه داد: تا آن‌ جایی که من شنیدم، هیات رییسه قبلی در حال لابی با روسای هیات‌های استان ها برای انتخاب مجدد است و حتی کارهای اداری را پیش از زمان مقرر انجام داده است و خیالش را از انتخاب شدن توسط بسیاری از روسای استان‌ها راحت کرده است. اتفاقی غیرحرفه‌ای و ناجوانمردانه که فکر می‌کنم فقط در فوتبال ایران وجود دارد. کاش حداقل کسی رییس شود که از جنس فوتبال است و آن را درک می‌کند؛ کسی که وجهه بین المللی دارد و نامش می تواند آبروی ایران باشد. چرا نباید امثال علی دایی، مهدی مهدوی کیا، رحمان رضایی و وحید هاشمیان در راس فوتبال ایران قرار بگیرند و این فوتبال را اباد کنند. چرا فقط انتخاب‌های آقایان باید بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال تکیه بزنند؟

این صحبت‌های انتقادی رضاییان به وضعیت فدراسیون در حالی است که اصلی‌ترین زیرمجموعه بالاترین نهاد فوتبالی ایران می‌لنگد و نیمکت تیم ملی هنوز تکلیفش مشخص نیست. هر روز یک نام جدید می‌آید و هفته بعدش خبر مذاکره با او تکذیب می‌شود. انتخاب جانشین ویلموتس با مذاکره با برانکو شروع شد و بعد نوبت یحیی گل‌محمدی، علی دایی، امیر قلعه‌نویی و حالا وحید هاشمیان شده است. نام‌های بزرگی که هر کدام مشکل خاص خود را برای نیامدن روی نیمکت تیم ملی دارند.

بهرام رضاییان در این خصوص اظهار کرد: الآن 2 هفته‌ای است که با نام امیر قلعه‌نویی مانور می‌دهند و حتی در چند خبرگزاری هم خبر سرمربیگری او منتشر شد اما من دیروز شنیدم که انگار باشگاه سپاهان مخالفت کرده است. این افراد به فکر فوتبال و تیم ملی این مملکت نیستند و فقط برای منافع خودشان کار انجام می دهند. به بهانه پول، گزینه‌های خارجی را خط زدند اما هنوز اندر خم یک مربی ایرانی مانده‌اند. اگر تا 2 هفته دیگر وضعیت همین باشد تیم ملی ما به مرحله دوم جام جهانی هم صعود نمی کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید