نشست خبري فيلم "شناي پروانه" به نويسندگي و كارگرداني محمد كارت و تهيه كنندگي رسول صدرعاملي در پرديس ملت با حضور بازيگران و عوامل فيلم برگزار شد.

محمد کارت در خصوص المان های فیلم اظهار کرد : هر فضایی در فیلم دلیلی داشت و همین کار را در فیلم بچه خور نیز داشتیم ما دو روز قبل از تولید استوری بورد فیلم را ترسیم کردیم و هرچیزی که در فیلم هست فکر شده است.

امیر آقایی در خصوص لهجه اش در فیلم گفت اکثر شهرستانی ها زمانی که به تهران می آیند در حاشیه شهر ساکن می شوند و شغل خوبی را نیز ندارند و طبیعتا یک لهجه و یک بیان خاصی دارند مخصوصا اگر آن فرد به اصطلاح گنده لاتی شود و این اصلا لهجه نیست.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: نشست خبری فیلم شنای پروانه با حضور محمد کارت (نویسنده و کارگردان)، امیر آقایی، علی شادمان، طناز طباطبایی، مه لقا باقری، جواد عزتی، پانته آ بهرام، آبان عسگری(بازیگران فیلم)، حسین دوماری و پدرام پور امیری(نویسندگان)، سامان لطفیان(مدیر فیلمبرداری)، عظیم فراینی(طراح چهره پردازی)، غزاله معتمد(طراح لباس)، اسماعیل علیزاده(تدوین) و سعید حسنلو(طراح صحنه) برگزار شد.

از نکات جالب توجه عدم حضور رسول صدر عاملی در این جلسه بود.

در ادامه عوامل به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

محمد کارت در خصوص تحقیق میدانی این فیلم گفت : تحقیق این فیلم سی سال طول کشید و چون هم من هم سایر نویسندگان با این قشر جنوب شهر غریبه نیستیم تصمیم گرفتیم که به این اقشار بپردازیم.

طناز طباطبایی در خصوص این فیلم گفت :زمانی که فیلمنامه را خواندم حرف فیلم را خیلی دوست داشتم و به نظر من یکی از فیلم های دغدغه مند امسال جشنواره است.

وی در همین راستا افزود: ما سر فیلمنامه بسیار با هم تعامل داشتیم و بنده خیلی از این همکاری راضی هستم و با اینکه نقش من کوتاه بود اما اندازه فیلم بلند برای بنده تاثیر گذار بود.

پانته آ بهرام در خصوص همکاری با محمد کارت گفت : من قبلا در پروژه بی خود و بی جهت با او همکاری داشتم، و این شناخت که او جنس بازی را می شناسد خیلی برای بنده خوشایند بود.

وی در ادامه افزود : این فیلم برعکس ظاهر مردانه اش بسیار فمینیستی است.

محمد کارت در خصوص مدت زمان فیلم گفت: به دلیل فراز و نشیب قصه ایجاب می کرد که زمان فیلم طولانی باشد، و با بازخوردی که از مردم در سالن های سینما گرفتم حس نمیکنم که مخاطب خسته شود.

وی در همین راستا افزود : تا اینجای کار تصمیمی برای کوتاه کردن فیلم ندارم اما شاید برای اکران تصمیمات دیگری بگیریم.

امیر آقایی باید از آقای صدر عاملی و رنجکشان تشکر کنم که اگر نبودند هرگز این فیلم تولید نمی شد، زمانی که محمد کارت برای این نقش با من تماس گرفتند، خنده ام گرفت و من مثل آقای کارت از منطقه ای میایم که نیمی از بچه محل هایم یا زیر خاک هستند یا زیر حکم قاضی.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید