دولت آمریکا در آخرین موضع خود درباره نسبت معامله قرن و اعراب مدعی شد مدعی شد کشورهای عضو اتحادیه عرب آن طور که به نظر می‌رسد در مخالفت با طرح معامله قرن هم نظر نیستند

دولت آمریکا در واکنش به مخالفت اتحادیه عرب با حمایت از طرح معامله قرن، مدعی شد کشورهای عضو این نهاد در مخالفت با این طرح به اتفاق‌نظر نرسیدند.

به گزارش سلام نو، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یک مسوول عالی‌رتبه در کاخ سفید گزارش داد: آمریکا از واکنش‌های مثبت بسیاری از کشورهای عربی درباره طرح صلح ما که در نشست اتحادیه عرب در قاهره اعلام شد، تقدیر می‌کند. ما تنها به لطف آمادگی برای ایجاد راه‌های جدید، موفق به پرش بزرگی در مسیر حل درگیری‌هایی خواهیم شد که فلسطینی‌ها ده‌ها سال است از آن‌ها رنج می‌برند.

این منبع افزود: تصمیمات قبلی اتحادیه عرب در راستای راضی نگه داشتن رهبران فلسطینی گرفته شده است و به برقراری صلح و پیشرفت منجر نشده‌اند، به همین دلیل آزمودن راه‌های جدید اهمیت دارد و در غیر این صورت سرنوشت فلسطینی‌ها هرگز تغییر نخواهد کرد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست اتحادیه صراحتا مخالفت این اتحادیه با طرح موسوم به معامله قرن را اعلام و اظهار کرد، این طرح حداقل حقوق و خواسته‌های فلسطینی‌ها را هم برآورده نمی‌کند.

ایسنا/

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید