رابعه مدنی زاده  بازیگر 78 ساله سینما و تلویزیون متولد ۱۳۲۰ در شهر همدان است، وی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۰ با فیلم سفر مردان خاکستری آغاز کرد.

رابعه مدنی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در سریال «سرگذشت» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید ایفای نقش کرده‌ام که هرشب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می شود.

وی در همین راستا افزود: متأسفانه در چند ماه اخیر، تعدادی از بستگانم را از دست داده‌ام و درگیر مراسم‌های ختم بوده‌ام و در حادثه‌ی اخیر هم که تعداد 174 انسان بی‌گناه و بادانش و استعداد عالی از دنیا رفتند و خدا می‌داند از آن روزبه بعد، من حال خوشی ندارم و گویا فقط جسم و زبانم در خانه‌ی خودم است و روح من در جای دیگری است.

بازیگر سریال «سرگذشت» در خصوص نقش خود در این سریال  اظهار کرد: داستان پدر و مادری است که فرزندانشان شش ماه است هیچ سراغی از آن‌ها نگرفته‌اند و حالا برای طلاق به دادگاه می‌روند و نیاز به شهادت فرزندان دارند که باید برای شهادت دادن به دادگاه بیایند و هرکدام به نحوی درگیر زندگی خودشان هستند و در ادامه‌ی داستان متوجه می‌شویم که هدف از این کار، دیدن فرزندان است و آن‌ها طلاق را بهانه کرده‌اند.

وی در همین راستا ادامه داد : درواقع داستان حاوی پیامی برای نسل جوان است که پدر و مادر در هر سن و سالی که باشند، به فرزندانشان نیاز دارند و دل‌خوش به حضورشان هستند، پس این دل‌خوشی را از آن‌ها نگیریم و بدانیم که روزی هم خودمان پدر و مادر خواهیم شد و سکانس‌های مربوط به بازی من یک یا دو روز طول کشید و درمجموع کار خوب و موثری بود.

بازیگر سریال «وضعیت سفید» در ادامه در خصوص همکاری خود با سید جمال سید حاتمی تصریح کرد: این اولین بار بود که در خدمت ایشان بودم، همگی خوب بودند و بیشتر بچه‌ها مادر صدایم می‌زنند و کسی من را به نام رابعه مدنی نمی‌شناسد، زیرا در حین کار، همه را مثل بچه‌های خودم می‌بینم و به آن‌ها علاقه‌مند هستم، چه دختر و چه پسر، چه کارگردان و چه عوامل پشت‌صحنه همگی برای من عزیز هستند و هیچ فرقی بینشان نمی‌گذارم.

وی در خصوص بازخورد مردم نسبت به این سریال اذعان کرد: من خودم موفق به تماشای قسمتی که در آن بازی کرده‌ام، نشدم، اما زمانی که برای خرید بیرون رفته بودم، مردم همگی از نقش من تعریف می‌کردند و می‌گفتند چقدر خوب در این سریال بازی کرده‌اید و نظراتشان رضایت‌بخش و مثبت بود.

رابعه مدنی در خصوص شاخص‌ترین نقشی که تاکنون ایفا کرده است اظهار کرد: نقش «مادربزرگ» در سریال «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و به نویسندگی هادی مقدم‌دوست و حمید نعمت‌الله  که هنوز هم من را بانام مادربزرگ صدا می‌زنند و همچنین فیلم «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی و نویسندگی همایون اسعدیان و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی  که بسیار مورد استقبال در ژانر دفاع مقدس واقع شد و فیلم «سبز به رنگ زمرد» به کارگردانی روح‌الله حجازی را نیز به‌شخصه دوست دارم.

وی در همین راستا ادامه داد: امیدوارم مردم از من راضی باشند و کارهایم موردپسند آن‌ها قرار بگیرد، چراکه احساسات مردم همیشه نسبت به من مثبت و محترم بوده است، چند روز پیش در سفر زیارتی مشهد متوجه لطف و عنایت و علاقه‌ی شدید مردم شدم و خانمی که مرا دید و گفت: برای چه در سریال مانکن کشته شدی؟ امیدوارم که مردم از من راضی بوده باشند.

وی در ادامه پیرامون مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های این روزهای بازیگران پیشکسوت تأکید کرد: من هیچ‌گونه دغدغه‌ای در سینمای ایران ندارم؛ اما امیدوارم که مسئولین توجه بیشتری به قشر هنرمند به‌ویژه پیشکسوتان این عرصه داشته باشند و در ساختن آثار دفاع مقدس دقت بیشتری به خرج دهند.

بازیگر فیلم سنمایی «بوسیدن روی ماه» در خصوص حضورش در جشنواره اظهار کرد: متاسفانه امسال در جشنواره فیلم فجر، حضور ندارم.

وی در خصوص فعالیت‌های آینده خود تصریح کرد: بازی در دو فیلم به من پیشنهاد شد که به دلیل شرایط بینایی که نباید زیاد گریه کنم نپذیرفتم چراکه هر دو فیلم نقش مربوط به من در آن بایستی می‌گریستم.

وی در همین راستا افزود:این بدین معنا نیست که کار طنز را ترجیح دهم و به امید خدا از ماه‌های آینده سر کارهایی که پیشنهاد بشود، خواهم رفت و الآن به‌واسطه‌ی ناراحتی چشمی که دارم نمی‌توانم بازی در هر نقشی را قبول کنم، این هم به دلیل اتفاقات اخیر و به‌ویژه شهادت سردار سلیمانی است که هر وقت ایشان را می‌بینم، گریه می‌کنم و احساس می‌کنم یک نفر از خانواده‌ام کم شده است وگرنه هر نقشی را کارگردان از من بخواهد، ایفا خواهم کرد و سعی می‌کنم به بهترین نحو نقش‌هایم را بازی کنم. تا الآن حدود 60 فیلم بازی کرده‌ام و همیشه تلاشم برای بهتر دیده شدن بوده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید